Då, nu & sedan - Ovänner i Kosmos

Medelålders..de är riktiga trygghetsknarkare..Vi är ett gäng som tidigare har jobbat eller jobbar på Huber som brukar träffas över en bit mat varannan månad ungefär..och vi ska alltid träffas på samma gamla vanliga sunk-hak..för det brukar vi göra och har nästan alltid gjort..jag å andra sidan vill hitta nya krogar, men det stöter ofta på patrull..har de plankstek där? Är det dyrare??

Nästsenast hade jag hittat en krog som jag otroligt nog fick med de andra på..fast kommentarerna innan vi hade ätit var de väntade..tycker det verkar lite dyrt..plankstek har de inte heller..efteråt var alla nöjda..nöjda över att ha vågat testa ett nytt ställe..nöjda med maten eftersom den var god..men senast blev det samma gamla vanliga ställe..försökte mig på att vi skulle byta då också, men jag fick tvärnobben..
Nu är det snart dags igen...nån gång i februari ska vi ut och äta och svinga bägarna..undrar om jag lyckas få med dem på ett nytt ställe denna gång?? Kanske ska nämna att jag är (klart) yngst av oss och den enda som bor på Söder..De agerar som de blivit barn igen..med trygghetsknarkningen alltså..jag å andra sidan är också lite av en trygghetsknarkare..när planerna inte fungerar blir det jobbigt och ångesten kommer krypande..

Fast värsta trygghetsknarkarna av alla är ändå barnen..de ska se samma filmer om och om igen tills de kan varenda stavelse utantill..om man föreslår att man ska gå på bio är de motsträviga tills man lockat med godis..efteråt vill min dotter oftast se en film till direkt..man måste sitta på samma ställe när man äter..
Första gången jag och dottern gick för att kolla på Bajens damer i innebandy fick jag locka med varm korv..nu är hon först in i hallen..nästan..
Å andra sidan har barn också en ljuvlig egenskap som jag avundas dem..de lever i nuet.."There is no tomorrow" för dem..de blir hungriga och ska ha mat på en gång..de kan få för sig att bli kissnödiga när det är mindre än fem minuter kvar mellan Jyrgårn & Brynäs..då Brynäs trycker på för ett kvitteringsmål...allt de gör handlar om nu!!
I morgon finns inte för dem...det är säkert därför de vägrar att gå och lägga sig i tid..om de somnar förlorar de nuet...det är säkert de vaknar så förbannat tidigt också och ska ha frukost..smider avancerade planer på att ställa fram allt kvällen innan, så min dotter kan göra frukost själv och jag får sova en halvtimme till..

Fast helst skulle jag nog också vilja leva i nuet..och inte som idag med nostalgiska bakåtblickar från den tiden jag var smal..gud, vad lycklig jag var då...jag hade faktiskt sex då...ibland...eller förhoppningsfulla drömmar om att återigen ha det..bara jag blivit smal & lycklig igen...då kommer jag få massvis av den varan..eller kanske bli hockeyproffs..min lön kommer garanterat att i framtiden bli den jag borde ha..typ..

När jag försöker leva i nuet blir jag bara deprimerad...mitt nu är inte vad mitt då eller vad mitt sedan var/blir..men bara jag sitter hemma framför tv:n och väntar kommer mitt sedan säkerligen bli något annat än mitt nu..förhoppningsvis kommer det att likna mitt då..men lite rikare...

"Jag minns när vi gick ner och såg lastbilsparaden med fylltrattar på"

Jerk



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback