Flip-Flop sandaler

Det är populärt med listor så här års (eller egentligen är det  populärt några veckor tidigare än så här, men försök ändå) och denna blogg är inte så cool att jag kan låta bli..tyvärr töntigare än så här blir det inte...
I alla fall här kommer en lista med Flipp & Flopp 2005..utan ranking..trots numreringen..

Flipp

1. Mina 5 mål mot Förening
Ja va faen, nånting måste jag skriva..tror dessutom att jag hade 1 assist..
2. Flytten till Söder
Alltså jag flyttade iofs hit i december -04, men jag hade inga möbler förrän en bit in på 2005.
3. Min natt med en gudinna från Ösmo
Jag blev berusad..inte bara av ölen utan även av hennes skönhet..att sedan hennes dröm om sälklubbning i Norge var i stort sett sann när hon vaknade morgonen efter och upptäckte mig i sängen är en annan sak...
4. Moneybrothers nya skiva
Köpte den faktiskt samma dag som punkt 3...som tur är varade skivan längre än det förhållandet..öppningsstrofen på andra låten har blivit mitt mantra...
5. Söderstadion
Efter 4 underbara veckor i Sörsjön kom jag tillbaks till STHLM med megaångest för storstan..20 minuter in mot matchen mot Elfsborg insåg jag att jag aldrig skulle kunna lämna Söder eller den underbara stämningen på Söderstadion..
6. Älgkalven 8:e oktober
Efter en längre tids torka fick jag återigen skjuta en älg..den stöp på ett skott och märkte antagligen aldrig vad som hände..kalven får väl skylla på sin mor, som gick rakt på mig...
7. Min dotter på Centralen i somras
Jag möte henne vid bussen och det första hon säger är "Pappa, jag vill gå på fotboll. Jag vill se Hammarby". Indoktrineringen var äntligen klar..
8. Den häringa bloggen
Kanske inte för er andra, men jag har äntligen hittat ett forum där jag kan hiva ur mig allt mitt gnäll om mitt småborgerliga, patetiska & trista liv...

Flopp

1. Ytterligare ett år utan sex
Natten med gudinnan resulterade inte i att jag fick doppa..frågan är om jag ens kommer ihåg hur man gör..
2. Lönen
Den suger fortfarande..Fattigdom är inget tillstånd, det är en livsstil..för mig i alla fall..
3. Min löneförhandlingsförmåga
Vet inte, men efter 3-4 år får jag väl inse att jag är lika bra som löneförhandlare som jag är på att ragga..
4. Lee Baxter (såll i Malung FC)
Den fan hittar tillbaks vad fan man än gör för att bli av med honom...
5. 0-0 på Söderstadion
Såg tre 0-0 matcher på Söderstadion...70 minuter in på matchen mot Elfsborg var jag på väg att säga upp mig, sälja lägenheten och flytta upp till skogen för att aldrig mer åka längre söderut än Yttermalung...
6. Kenny
Den fan slog mig i målligan i höstas..synnerligen osolidariskt gjort av ledningen..
7. Singellivet
E man singel i STHLM ska man parta, hångla upp nån förortsbrud från Farsta eller Mälarhöjden mest varje helg..mitt singellivs höjdpunkt är "På spåret" på lördagar...vad hände??
8. Fotbollsallsvenskan
Det finns väldigt få lag som jag tycker så illa om som Jyrgårn..det skulle vara ICA, iff-iff, KFF, Solna & IFK Mora möjligtvis..hmm Hulån också..


Lite kort och gott om året som gick..Det finns säkert både bättre & värre händelser i någon annans värld

"Dom skötte sitt, vi skötte vårt
en nyårsafton i New York"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback