Gälar Erik och arvingarna

Okej, att skriva en blogg när man sitter uppe i urskogen är inte det lättaste..jag menar i STHLM händer ju en hel del och om man jobbar måste man skriva av sig lite, men här???
Visst jag skulle sätta i högtalare i mors bil idag, men jag hade inga verktyg, så det sket sig..sedan har min dotter hälsat på min tremänning Erika (Storebrors lillasyster..det låter värre än det är)..ok..för säkerhets skull kanske jag ska förklara detta...vi är visserligen i glesbygden, men det är inte som "Den sista färden"..vi sitter inte och spelar banjo på verandan eller säger åt utbölingar att skrika som en gris hela tiden..det är för kallt för det under denna årstid..
I alla fall...min mor var först ihop med min storebrors far, sedan i början på 70-talet stal min far henne från honom och våra fäder är kusiner, så när min storebrors far i december för 6 år sedan fick en liten dotter innebar det att jag fick en tremänning och min storebror fick en lillasyster..Visst kan man tycka att det är lite lång tid mellan syskonen, men min brors far var tvungen att se till att min storebror kunde klara sig själv först...ni vet knyta skor, laga mat etc..

Eeh..var tappade jag tråden någonstans...just ja, händelselösheten..som sagt jag åt Tacos ikväll..tog en dusch...tittade lite på TV...inget att skriva hem om..iofs nu är jag typ hemma..imorgon ska jag ta den röda faran till Falun och lämna av min dotter, sedan hoppas jag att Jessica dyker upp igen snart..jag kan behöva lite kvinnlig fägring....tallarna bakom vagnsliret börjar se ganska bra ut..jag är orolig, men å andra sidan när jag lämnat min dotter och kommit tillbaks till huset kan jag äntligen ägna mig åt min släkts favoritsyssla...ligga på kökssoffan och löka..problemet är väl att om jag bara ligger och lökar så brukar hjärnan i slutändan börja fantisera om sex och å blir det jobbigt igen..tallarna längre upp...om nu inte Jessica dykt upp..då kan jag alltid stamma fram ett öööh..hej..är du uppe igen? Gärna lite snarstucket så det verkar som om jag inte vill ha henne där...vilket inte alls är meningen..

Hmm...gnäll idag igen..ingen överraskning direkt, men det är gott att vara här..frågan är bara om jag inte måste flytta upp hit snart..gud ska veta att huset skulle må bra av det..sedan att jag måste slänga ut mor då är ett annat problem, men om jag flyttar upp missar jag all sport med Bajen..och jag kommer aldrig mer göra 5 mål för mitt innebandylag...
Vilket sådär långsökt för mig in på ett samtal från Ivan igår...han undrade hur det skulle bli med fotbollen i år...Malung FC har funnits i några år nu, men i år var det ganska dålig uppslutning på hösten och coachen (jag) har tröttnat på att vara coach och ta hand om allt...det är trots allt sport vi talar om..spelarna är som små lågstadieungar och måste styras hela tiden..man måste konstant påminna dem om att det är dags för match..vilken tid..vilken dag..att de ska betala avgiften så jag inte behöver belåna lägenheten för att kunna betala Korpen..något ledningen för Dålä IBK också fått vara med om :)
Är sån själv när jag slipper ta ansvaret så..
Kontentan av samtalet blev att jag skickar ut en förfrågan när den kommer från Korpen så får vi se..

Vet fortfarande inte var stövlarna är...har haft för mycket ångest för att röra mig runt i byn..

"Jag vet att bilden av mig spricker
Jag är bara lycklig när jag dricker"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback