Skönhet, pengar & tårar

Irina Slutskaya..i många år har hon varit en personlig favorit...ja, jag erkänner..jag tycker om att titta på konståkning..vacker musik & graciösa kvinnor..okej, lite fjoll-varning där..ungefär som med schlagerfestivalen..några helger varje år blir jag en schlagerfjolla som sjunger med i dåliga refränger..men jag röstar i alla fall inte..
Hmm..lite för många tecken nu...får tårar i ögonen om det är något sorgligt på tv eller som i måndags när de hyllade Tony på Idrottsgalan..jag kan väl inte??

Få se..nääh..är fortfarande barnsligt förtjust i bröst, så det är nog lugnt..

Det är nog min dotters fel..innan hon föddes var jag cynisk och bitter full time..nu extraknäcker jag med högst omanliga känslor då och då..illa...det ser inte bra ut när man ska vara uppe i skogen för att skjuta hembränt och dricka älg..eller hur det nu är..

Det kanske är som Niclas Wahlgren säger i filmen G "Man har ju några procent..det har väl alla??"..fast favoriten ur den filmen är ändå Magnus Uggla "men lilla gubben..du sa ju att du skulle.." Stor humor..

Jesikens vad lätt det är att hitta jobb om man vet vad man vill göra då...nu vet inte jag det..jag brukar sitta och kolla om det finns några jobb uppe i skogen ifall jag ska flytta hem, men allt som finns är inom långvården och i lärarskrået..det vet jag att jag inte vill göra..så jag får väl fortsätta ruttna bort på mitt nuvarande jobb ett tag till...

Blir nog ytterligare ett intressant utvecklingssamtal i år igen...har för mig att jag ifjol sa att jag inte behövde utvecklas någe mer eftersom jag redan är så mycket bättre än min lön..det var nåt liknande och vid löneförhandlingarna sa jag något om att jag funderar på att söka nytt med tanke på lönen..vad svara chefen då.."det tycker jag låter jättebra..om du inte trivs här tycker jag du ska leta efter drömjobbet"..jaha, tomma hot funkar alltså inte när man diskuterar lönen..det var efter jag sagt till VD:n (min chef var bortrest, så VD:n fick tala om min nya lön..) oj..det var bättre än väntat, men det är fortfarande alldeles för dåligt...lite att jag hoppats på ett riktigt skambud så jag kunde sagt upp mig på fläcken och storma ut från mötet...istället bev det ett tafatt "oj"..sedan kommer det jag hatar så mycket att höra "Vi är jättenöjda med dig..vi vill ha dig här"...JAMEN betala mig en marknadsmässig lön då..vill ni att jag ska göra ett bra jobb ska jag ha en riktig lön och inte sitta och blicka avundsjukt på städaren då han lyfter sin enorma lön..

"Kiss my boots of shiny shiny leather"

Jerk

Kommentarer
Postat av: AlfaKassan

Vad tjänar man då?

2006-01-19 @ 09:34:53
Postat av: Jerk

för lite runt 20k i månaden..borde ligga runt 25..för mig då säljarna har väl runt 30-40 nånstans skulle jag tro..

/J

2006-01-19 @ 13:48:12
Postat av: AlfaKassan

det är ju hyfsat, fixa in mig där om det dyker upp nåt. Jag ska förresten höra med Jimpa om lite frilans till dig.

2006-01-19 @ 14:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback