Måndag, lycklig måndag..

Ack så...ett par öl på kvällskvisten med glada vänner gör livet lite lättare...ja..ett par...det blev faktiskt bara två...Mini hade fjällan med sig...

Vi var på en grekisk restaurang på Östgötagatan...jag käkade en superb middag hemma...filmjölk med banan & kanel..mmm...det var kanske fel dag att börja med sommarmiddagar...smakade lite av det de andra åt iaf...det var gott..måste nog gå dit någon gång...tjejerna mittemot såg också ut att smaka gott...

Annars var dagen ganska jobbig...eftersom det var måndag somnade jag någon gång efter två i natt..kan inte somna tidigare på söndagar...var så seg på morgonen att jag kom på jobbet först kvart över nio...fick vänta 12 minuter på tuben vid T-centralen...sedan var det mycket måndag...

Möte med min chef, vd:n & GKAM:en på eftermiddagen om LF i VPA:n...ifjol skulle vi dra oss ur..nu ska vi offerera mer än på länge...blir jobb för mig det...lite mer än jag väntat mig i år...jaja...låter ändå som att jag kommer att få min semester i tre dagar nästa vecka...får hoppas på det...vill ha min öltältssemester...

Sedan var det segt och segt....

En sak bara förra veckan fick vi order på den förfrågan som jag tog hand om från start till mål...inte mycket pengar...kanske 10 papp, men det var min..jag räknade på skiten...jag satte säljpriset..även om jag kollade det med Håkki sen...

Apropå pengar...jag vann ju Drömelvan på jobbet..ganska klart...nr 1 av 17...så 1600 ner i min ficka...när jag nu får pengarna...5 vinsten av 11 möjliga.....det kanske är min talang? Synd att den inte ger så mycket...även om jag ligger ca 2500 plus på det hittills i år...

Vann även fantasypremierlague-ligan jag var med i....det är 500 till, men de pengarna får jag nog först i augusti...det är nog min talang...

Back in -96 vann jag ju en resa till Skottland med Aftonbladet också...sen var det tävling där och jag var ca 1 decimeter ifrån (på inkastet) att vinna en dator...blev en GUL-klocka istället...fick parta med Hedman, Mats Magnusson & Liston Söderberg iaf...gjorde mål på Hedman också..en gren var straffläggning...med lite whisky innanför bröstet fintade jag honom i fel hörn och la in den säkert...

Har bestämt mig för att hon som står ute och röker på vädringsbalkongen är en rugguggla, men om jag dricker nog mycket öl övergår hon nog till halvfräsch och då är det game...

Inkastet gick för högt....i och med att jag hade whisky innanför bröstet tog jag i lite för mycket...whiskyn kom upp vid lunchen sen...och jag var på väg till stadion i november utan någon jacka (lämnade den på bussen kvällen innan..)...fick "låna" en aftonbladet-jacka...jag slängde den för ett år sedan...

Vill ut nu...ut och göra Söder...vill festa...skratta...flörta...hångla...får..sitta i soffan...titta på baseball...skriva en ointressant blogg...

Gick hem från jobbet halv sju...kommer upp på perrongen i Kista...då ser jag det..nästa tåg kommer om 22 minuter..men va fan?? Bor jag i bushen eller? Det här är fan inte Borlänge...10 minuter är en lång tid...fatta SL!!!

Nuär baseballen slut...detta inlägg också...er plåga är över...

"Take me out to the ballpark
Take me out to a game"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback