Separationsångest

I dag har jag varit ute i solen i över två timmar...var på Söderstadion...eller ja...ute i solen...satt under tak på läktaren, så högt upp att inte solens strålar nådde mig...tittade på de som satt längre ner i solen..såg skönt ut..tänkte flytta ner några hack ett tag, men avstod eftersom jag var där för att titta på fotboll, inte sola...

Kunde lika gärna flyttat ner de där bänkraderna...

Fick sol på mig på vägen hem iaf...då jag gick över Skanstullsbron samtidigt som Lasse Tennander sjöng "sju broar går till min stad, till mig och mina vänner"...kände mig lite bättre då...

Fy fan...ett lag som den enda skönhet de står för är deras landslagströjor vinner VM...kan inte glädjas med det...å inte fan var de bra i finalen heller...usch...de har en spelare som antagligen är den fulaste spelaren sedan 30-talet...sen är det ett gäng primadonnor som ramlar om ett grässtrå ligger fel...ser ingen skönhet i att slänga sig och filma till sig fördelar...

Jag föraktar Materazzi (hoppas jag stavade fel på sopans namn)..Totti är som en bebis...De enda jag unnar segern är Cannavaro & Zambrotta...resten av laget är Catenacci-sopor...ta Grosso som råfilmade till sig straffen mot Australien i åttondelen...

Det märkliga är iofs att jag älskar en spelare som Henry....han rör sig med en sån grace att man blir förälskade varje gång han smeker en boll..samtidigt filmade han till sig en frispark mot Spanien...

Så tyvärr det var inga män som vann ikväll...ett gäng fjollor...inga värdiga vinnare...ett italien där mutor och konspirationer är vardagsmat...usch...

Till och med spanjorerna står upp mer än italienarna...

Sen fick Zizou spel och skallade h*ran Materazzi..utan tvekan var det välförtjänt, men ganska korkat att göra det i en VM-final...synd att han inte skadade honom...allvarligt....

Men det värsta är inte att Italien vann...det värsta är att det är slut nu..inget mer VM på fyra år...EM först om två år..

Går Sverige till EM är planen att jag åker till Schweiz...försöka fjäska mig in hos någon Huber-arbetare (Johan??) så man bor billigt, sen kan jag åka  vart som helst under dagarna...Schweiz är inte så stort..

Så vad ska jag göra nu? diska, kanske...har inte gjort det på fyra veckor...näe..bara skämta...jag diskade så sent som idag...men iaf...va fan...det är inte så att jag har en massa pengar att bränna trots att jag suttit i soffan i en månad..

Skulle kunna städa kanske??

Det börjar bli dags att ta itu med julstädningen -05...behöver definitivt putsa fönstren...en granne mittemot (nej inte den grannen..en annan..) står ute och röker på vädringsbalkongen, men fönstren är så smutsiga att jag inte kan bestämma mig för om hon är halvfräsch eller en riktig rugguggla...det hjälper inte med min dåliga syn på långt håll..dammsuga kanske..har skjutit upp det lite eftersom det ska in hantverkare och renovera fönstren...

Snälla..ni kan ju inte bara bryta av så här...lite till bara...jag behöver en sista fix, sen klarar jag mig...bara en till...please....

"Det är över nu, men jag kommer ihåg alla dagar med dig..."

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback