Kompromissar aldrig med kärlek, men sex däremot..

Såg på Miffo..förutom att Jonas Karlsson är en stor skådis (han bor på Söder & e Bajare...man blir inte större än så..)..blev jag förtjust i Livia Millhagen....första gången jag såg filmen...det enda jag sett av den tidigare var en trailer i Schweiz, när jag var ner dit för någon utbildning eller någe sånt...Ich bin Ihre neue Vater..eller något sånt...tänkte då att jag borde se den...ja, inte i Schweiz då...min tyska är på tok för dålig för att jag ska ha behållning av filmen...

Känner lite för att raljera om hur dåliga de är på engelska därnere...byn som jobbets kontor ligger i är ganska liten...typ 2-3000 invånare, så det kanske inte är så konstigt, men när personalen på Donken inte heller kan engelska känns det fel...

Seriöst, jag tog taxi från järnvägsstationen i Gossau och det var en kille runt 25...Iron Maiden t-shirt, cowboyhatt och en Helly Hansen-tröja hängde i baksätet...fan vad skogen hemma kändes urban då...han kunde inte heller engelska..kvittung är ett ord jag inte glömmer längre...måste ju få ut pengarna för taxiresan av företaget...han är iofs inte den enda taxichaufför jag åkt med därnere som inte kunde engelska..tror att jag hittills bara träffat en som kunde det...

Den chauffören kunde ett par ord på svenska också..vilka? A men gissa...yup...Vackra svenska flicka...så förutsägbart egentligen...kommer inte ihåg om han kunde säga knulla också...det var samma chaufför som svarade "This is not America you know.." på frågan om han tog kort...så jag fick vackert ta taxi till en bankomat för att ha råd att betala resan...

En gång när jag var därnere hängde jag med en kille ut i St Gallen...da Galleria hade på onsdagar 5CHF per drink...typ 30 spänn...den kvällen slutade på en nattklubb runt halv fyra på morgonen...riktigt skoj...och han raljerade om hur de som var där inte jobbade och så...slöa jävlar...men Philipp..vi då?..vi e ju också här??mutter mutter...synd att vi inte gick en trappa ner...tror de hade lap-dance där...det finns några sådana klubbar där..

För tusan..ett av våra fibersystem (Lisa) ryktas ju vara uppkallad efter en strippa som någon på FO-avdelningen var förtjust i..sedan blev han tvungen att konstla till någon förkortning för att det skulle låta bra..hmm var nästan ett år sedan jag var dit nu..man kanske skulle hitta på någon anledning...jobbet betalade ju passet åt mig sist så jag borde ju utnyttja det lite...

Fast..det var hos Miffo jag började detta inlägg..så efter en kort utvikning (jo..och 4 sekunder är en lång tid..)

Funderade lite på det där med att nöja sig...han försökte ju det prästen..jag själv skulle aldrig kunna göra det..vara ihop med någon bara för sakens skull..jag är stolt över att jag inte kompromissar med min kärlek..eller fan..är det något att vara stolt över?? Vart har det lett mig egentligen?? Inte ett förhållande på tio år..om jag nu ska räkna Patsy..och det ska jag ju..fast det var ett konstigt förhållande..se varann 2-3 veckor på sommaren och däremellan lite sleep around...det var ömsesidigt...

Fast jag kan inte "nöja" mig..tror jag skulle må ändå sämre av det...försöka se någon i ögonen och säga "ja, jag e jätteförtjust i dig"..så länge det inte kommer någon annan..nyare och bättre modell...känns så fruktansvärt elakt...att kunna göra så mot någon....å andra sidan..att gå omkring och vara sexuellt frustrerad hela livet är ingen lek det heller...

Nej, det att jag inte kompromissar med min kärlek betyder inte att jag inte har sex..ja..nuförtiden iofs..men förr i tiden..när jag var ung och viril...sex har jag alltid uppskattat...och även om det är bäst med någon man älskar (har jag hört) innebär det inte att jag varit utan...visst vore det underbart med fläskfilé & potatisgratäng varje dag, men ibland kan jag bli nöjd och mätt av lite köttbullar och makaroner...

Vänta lite nu...du har ju en dotter som fyller sju i höst..ja? och har inte haft något förhållande på 10 år? precis...hur?...tja..jag kompromissade som sagt när det gäller sex....kanske inte så lyckat med ett ennattsstånd, men sånt händer..mig i alla fall..vet inte om det händer så många andra...jag lyckades...

Klart jag är stolt över att inte ha kompromissat om kärleken...vad hade det annars blivit av mig? Hade jag då fortfarande varit denna överviktige, bittre 31-åring som vi alla lärt oss att förakta?

Troligen inte...jag kanske hade varit en trevlig typ..smärt och lycklig eftersom jag får mig något ibland...men det vet vi inte nu...verkligheten säger bitter...och i fantasin är jag en präst i Botkyrka, som hittar mitt livs stora kärlek...och vinner den...

Förresten...en av denna patetiske bloggs ständiga läsare fyller år idag...Grattis Kenny!!...Kenny är (för er som inte visste det) den som bär skuld till att ni kastar bort dyrbara minuter av ert liv för att läsa denna blogg...yup..han tvingade mig..och nu är jag fast i bloggträsket...förhoppningsvis lyckas jag dra med mig några av er ner i skiten...det blir så ensamt annars....

"No question about it, I for sure will die alone.
There'll be no other, can't see nobody come along"

Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback