Lättingar på Tylösand vs Män från Skogen

dagen annars? ganska jobbig..eftersom jag fortfarande är så ung till sinnet (jag skrev sinnet..inte fysisk ålder..) så vet jag fortfarande inte vad som är bäst för mig...så trots att jag skulle upp tidigt och jobba stannade jag uppe ett tag i natt och kollade på Oscarsgalan...smart drag...men jag ville verkligen se inledningen...när Jon Stewart får vara lite rolig...är sådär hysteriskt kändiskåt också, så jag tycker om att titta på pre-showen..när de går uppför röda mattan...

Tyckte om George Clooneys tacktal..han känns som en riktigt cool snubbe..."Now we know that I didn't win the directors award"...eller någe liknande...jag var nästan som i dvala där...gick och la mig sedan..fick iaf 4 timmars sömn...

Så dagen i övrigt kan beskrivas som seeeegg..timmarna släpade sig fram..liksom eder Jerk gjorde...kunde inte koncentrera mig på jobbet...ville bara åka hem, men tyckte jag var tvungen att stå ut till halv sju..så jag kunde få lite plus på flextiden...har några timmar att ta igen fortfarande..har fortfarande en genomjobbig förfrågan som vi inte får svar på från de där förbannade balterna...visste att den skulle krångla lite, men det här är ju löjligt...sen mitt i det hela..då slutar den ansvarige för förfrågan i Estland..för han ska ut och resa, så nu är det en ny som ska ta hand om förfrågan..suck..det är trots allt några miljoner spänn det handlar om...vi har en till också hos dem, som vi skulle haft svar på idag...den ligger på ca 4-5 miljoner...mucho dineros...räknar inte med att vi vinner den sistnämnda...den första har vi redan vunnit..utan att besvara förfrågan än...

Som tur var fick jag lite tröst när jag kom hem...en Nachotallrik...nu är köttfärsen slut..så jag måste komma på något annat att äta imorgon...lunchen var också ljuvlig...stekt fläsk med mjölkstuvade makaroner...ibland är jag förvånad över hur bra jag är på att laga god mat...iofs..jag lagar åt mig själv...det vore bedrövligt om inte ens jag tyckte om min mat...

Läste att västkustborna lever längst i landet och att de i skogslänen kortast..konstigt..inte...när vi män (ja, vaddå?..ok..men häng med ändå..) i skogslänen får slita med skog, hem och fysiskt tungt arbete från dag ett..springer de där lättingarna runt på Tylösand och leker strandraggare...vem tror du sliter ut sig mest??

Läste att de trodde det kunde ha att göra med kosthållningen också..återigen se ovan..för att orka med att slita i skogen dag ut och dag in behövs det energirik mat..tyvärr håller kostvanorna i sig när de blivit sjukpensionärer vid 35...lättingarna på Tylösand kan inte äta för mycket...då kan de inte lura med sig några godtrogna, naiva flickor på äventyr...

"From the flats and the maisonettes
they're reminding us there's things to be done
But you and me, all we want to be is lazy,
you and me, so lazy..."

Jerk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback