Soligt värre...både vädret och dotra

Vilker underbart väder det var idag..solen sken, det var varmt ute, så när jag lämnat dotra på bussen och vinkat adjö (lika sorgligt som vanligt) tog jag tuben direkt hem till Skanstull och ställde mig och strök kläder...sorgligt...jag har förbannat vintern i månader nu och när det väl kommer en helt underbar dag utnyttjar jag den genom att stryka...

Öppnade fönstren och vädrade iaf...

När jag strukit klart dammsög jag upp resterna av skägget i badrummet och ormbunksbladen som dotra förpassat ner till golvet...passade på att laga Lasagne också..som vanligt gjord på älgfärs..lite manligare så...nu har jag fyra matlådor i frysen och tre i kylen..slipper jag fundera på matlagning ett par dar..eller det blir våfflor igen imorgon...sallad på tisdag..nånting på onsdag och på torsdag blir det avskedmiddag för Anna..så det är dags att dricka igen...lycklig lycklig...hoppas jag lyckas komma in på jobbet innan lunch på fredag bara...måste sluta två eftersom dotra kommer ner igen nästa helg...

Hade en underbar helg med henne...en klassisk söndag...hon klev upp vid 8..slog på tv:n, satte sig i soffan och käkade godis...samtidigt som hennes pappa snarkade vidare....vid halv tio börjar hon fråga när jag ska kliva upp...snart....en kvart senare kommer hon och ska mysa med pappa...sedan tillbaks till godiset...en halvtimme senare ska hon mysa lite igen...till slut vaknar jag till lite mer..fan, klockan är 11...dotra är du sugen på frukost? JAAA...okej, å ska jag kliva upp nu..hon springer in i köket och tar fram allt som hon kan...sedan sitter vi och njuter av frukosten....dags att stressa lite...du ska duscha nu...sen ska pappa duscha...plocka ihop, rulla ihop madrassen och slänga in den i klädkammaren...pust...i tid denna gång också...hann inte diska dock..som vanligt alltså..men på lördag ska vi gå på bio...nu har jag lovat det igen och tänker inte bryta det....

"Det var vi som var the Haters för en dag"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback