Ett sjöslag senare...

Vad ska jag säga..det blev blött...hade nog behövts en flytväst för att komma undan med livet i behåll...

Pokern gick som väntat....vi satte en hundring var...sedan klarade jag mig nästan ett helt varv innan jag åkte ut först...gick all-in med tvåpar och förlorade mot en triss...jaha...kul då...mutter mutter...dricka mer öl istället....

Tyckte jag släppte det riktigt snabbt iaf...innan jag hade gått hem fram på morgonkvisten hade jag glömt det...

Efter att vi druckit oss nog snygga drog vi på sight-seeing på Söder..hela jävla Götgatan upp..för lång kö vid Kvarnen...för fullt på Oliver Twist...och vi drar till Rival på Mariatorget istället...jag och Metadon-Mats hade hamnat på efterkälken så vi tog taxi...in till första baren...mera öl..mera öl...sen dök de andra upp..mera öl...

Helt plötsligt visar det sig att Martin var där också...han som svikit oss på förfesten för att ragga pandor på Popaganda...sen drog han till East..tydligen en Stureplansfeja...Metadon-Mats blev tillsagd av samma vakt två gånger att gå hem, men hittade inte utgången..andra gången fick han nog hjälp...helt plötsligt slås Luman på...klockan är bara två och de stänger redan??

Jag och Chris tog taxi till Patricia...det första som händer när vi kommer in är att jag ser en Malungsbo..helt sagolikt...sen till baren..öl....gå upp på däck sätter oss en vända...hmm..det sitter en väldigt attraktiv tjej i närheten (här kan jag ju ha fel..jag har trots allt runt sju i promille..)...hmm...hon ser ut att vara själv...naej..det är omöjligt...jag väntar lite till...näe..hon är själv..harkla mig lite..här ska det charmas...då..precis då..kommer det en lika attraktiv tjej..sätter sig i knät och börjar hångla upp henne...jaha..hmm undrar om de är intresserade av en trekant? troligen inte...

Går på dass..tappar bort Chris...tänker jag ska vinna tillbaks pengarna jag förlorade på pokern, så jag går till Black Jack-bordet..misstag...inser jag 200 spänn senare...letar lite halvhjärtatefter Chris..går ut på däcket vid fören...börjar snacka med nån finländare om den vackra soluppgången..gay-varning där....tar mig ur det..inser att klockan reda är fem och börjar gå hem...hela jävla Götgatan..hoppas Donken är öppen så jag kan få lite nattamat...

På Tiffanys trappsteg sitter två A-lagare..Timo och en tant som jag inte kommer ihåg namnet på...sätter mig ner och språkar med dem ett bra tag..någon nedring har snott hennes skor och skinnjacka tidigare på dagen när hon låg och sov i Observatorielunden...undrar varför hon inte vaknade..inser det dumma i frågan sen...hon har iaf fått ett övergångsboende (tror jag det heter)...men hon har,förutom det uppenbara..problem med spånken, även KOL...försöker övertala henne att ge fan i att röka då...tror inte jag lyckades...tydligen har hon en 23-årig dottersom heter Stephanie...hjärnan börjar gå på högvarv..hmm..23 sa du...efter någon halvtimme på trappen går jag hem...nerför Götgatan..solen skiner och jag är lycklig...antagligen för att jag e så berusad, men ändå...

När jag kommer hem steker jag på en burgare och slår på serien "Stockholmare"..somnar in runt sju på morgonen...efter att jag har plockat ihop de tomma burkarna och flaskorna (läs: flyttat dem till köket)..

Dagen efter är en lång ångestdag..vill inget, gör inget..blir väckt av Chris vid halv fyra som undrade vart jag tog vägen...vid sjutiden på kvällen tar jag mig till Donken för en kombinerad frukost/lunch/middag...väl där sitter jag och väntar på att mitt flatbread ska bli klart..då kliver Jamak in...en före detta Huber-medarbetare..kul med lite sällskap...mitt flatbread dröjer...jag får det precis innan hon ätit klart..den bedårande Louice ber så mycket om ursäkt och frågar om jag vill ha något som tröst (ditt telefonnr?)..jag säger nej och tittar blygt ner i golvet...Jamak säger..klart du ska ha något..till slut ok..en milkshake då...den smakar gott..fast godast var nog colan..

Går sedan hem med en chipspåse..frossar lite, men lämnar ungefär halva...ligger på soffan och vill sova..vill inte sova...vill!!..kommer aldrig att få...vill sova igen...vill inte sova...måste sova..måste komma i tid till jobbet..kommer till jobbet runt 10...nöjd med det...slöar lite på jobbet..åker och spelar fotboll...gör nästan ett drömmål med fel fot...sitter här och försöker minnas lördagen..

Kort sagt...helt underbart...hade jag bara fått en riktig lönehöjning hade jag gjort detta varje helg...men nästa gång tror jag att jag ska testa och prata med det motsatta könet...

"It's getting late and they want us to leave
You know by the way they stare
And girl just a word from you
We'll be right out of here"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback