Happy birthday to you..

..Idag fyller den vackraste kvinna jag någonsin delat lägenhet med år..hon blir 21 eller 22..kommer inte ihåg så bra..och jag orkar inte tänka efter heller...

Det var hon, Ida E, som jag tyckte var lik Maria från Eurovision i gårdagens inlägg...Maria är typ mellansystern och Debra Messing storasyrra..lillasyrran är alltså Ida...så är det nog...

Näe..det var aldrig något sexuellt eller så mellan oss...hon hade betydligt bättra smak än så...hon hyrde ett rum av mig medan hon gick på Balettakademiens musikallinje här i sthlm...det var när jag bodde ute i förorten...det roliga var en gång när min dotter var där och vi satt ute och lekte i sanden..eller ja, min dotter lekte..jag satt på bänken och tittade stolt på...då kom Ida och behövde nyckeln upp till lägenheten...grannen som var ute med sitt barn säger...jag visste inte att ni två hade barn??

Jaa..alltså...jag har ett barn...och vi är inte ihop eller någe sånt..hon hyr ett rum bara...men tänk att hon kunde tro det...

Ida har en sångröst som är så otroligt vacker...vilken pipa...hon var också den som introducerade Eva Cassidy för mig...hon brukade lyssna på henne på morgnarna...

Vilket för mig till dem (helt osökt..tänka sig..)..jag hatar morgnar och anser mig ha ett uselt morgonhumör, men Ida..hon slår mig i den grenen...en morgon kom jag ut i köket (eftersom jag duschat hade jag hunnit vakna) och glad över att se henne kvittrar jag fram ett "God morgon"...om blickar kunde döda hade jag inte suttit här och skrivit detta pekoral...efter det såg jag till att inte vara i närheten på morgnarna..jag sa som det var till henne...du skrämmer mig...

Det bästa (och värsta) hon gjorde var att hon brukade ständigt sitta och stretcha i vardagsrummet när jag såg på tv...det gick inte alltid att undgå att stirra..där sitter en tjej som man anser är en riktig pingla och fläker sig...det går ju inte att koncentrera sig på Fame factory (hon tyckte om att titta på programmet..what can I say? I'm a wuss) då...många är de fantasier som rörde sig i en frustrerad hjärna just då...

Skrev töntiga tonårsdikter om olycklig kärlek...riktigt pinsamma faktiskt...

Min dotter älskade henne givetvis...nu vet jag inte längre vad hon gör..eller var hon är...vet att hon året efter gick på någon skola i Götlaborg...nu har jag ingen koll längre...hoppas hon lyckas inom musiken..hon är iaf nog duktig för det...

"Kärleken är evig när vi är tillsammans"

Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback