Malung FC vs Jr Kött Utd 1-3 (1-3)

För första gången i år så spelade vi en halvlek utan att förlora..
Föga tröst iofs..

Annars kändes det bra inför matchen..vi såg taggade ut. Det enda som grumlade lite var avsaknaden av Ugge. Nåväl, domaren blåser igång matchen, exCoachs mobil ringer..Det är Ugge som undrar när matchen börjar..för en halvminut sedan ungefär och vi ligger under med 1-0...det var med andra ord ingen direkt lysande start...Ugge insåg allvaret och lovade att komma på stört..

Tyvärr dök han inte upp förrän till andra halvlek och då låg vi redan under med 1-3...det var alltså Ugges fel att vi förlorade..det och att det verkar som samtliga i laget sett Jerks dvd ”Så maskar du vid hemjobb” det var mer än en gång som juniorerna anföll med 4 man och hela mittfältet samt anfallaren stod och kollade om Bräcka skulle rädda..

En gång tröttnade Fredda Keane på det hela och vägrade passa bollen till någon av de övriga 5 fristående Malung FC-spelarna föga överraskande slutade det hela med att en av de 4 juniorerna tog bollen, ett snabbt ”Men, va fan” från Fredda och Juniorerna kom 3 mot Lasse...otroligt nog gjorde de inte mål då...men all heder till Fredda som tagit till sig instruktionerna från min dvd iaf..istället för att borra ner huvvet och jobba hem så skakade han på huvudet och svor lite..precis så som det ska göras..tror iofs att han glömde att slå ut med armarna och gnälla på en medspelare..i övrigt var allt rätt..

Vi kanske ska nämna vårt mål också..en underbar framspelning av Tillman till Ante, som visade så mycket kyla att tjejen jag stötte på sist jag var på Jägaren hade blivit avundsjuk, och Ante nätade vackert..

Antar att jag inte kan undgå att nämna mitt avslut på mål? Det var antagligen det sämsta som presterats på en fotbollsplan sedan Flickor 6 år gjorde sin första träning..oj, bollen kommer till mig..i straffområdet..undrar om jag gör mål nu? Vilken målgest är passande? Oops, vilken dålig mottagning..se om jag kan få på ett kanonskott iaf..hmm ganska nöjd..den studsade ända fram till målisen..inte illa pinkat..

I övrigt sög jag så jävla mycket att jag börjar förstå Micke Tällberg som aldrig släppte in min på planen i La Scala FC..så sämst på plan var jag..

Sedan ska vi plussa för Bräcka igen..nu verkar det som om vi har fått tag på en ny målis, Jonas, och därmed kan Bräckas utespelarkarriär i Malung FC påbörjas..
Tillman var strålande så länge han orkade, tyvärr verkade han även tittat på Jerk’s dvd ”Så tränar du upp din kondition framför tv:n” och höll inte hela vägen...
Ante..snyggt mål..
Kash..snyggt pass till vår bäste spelare..skuggan..
Lasse..skällde rättmätigt på Jerk..hoppas Gnaget förlorar på onsdag..
Fredda..kanske var det så att han började dribbla pga de tre småtjejer som stod vid sidlinjen just då?
Ugge..inte ett misstag i första..
Linus..har tränat bollmottagning med Jerk..tyvärr..
Kenny..har sett alla instruktionsfilmer som Jerk gjort...saknas bara 10 kilo späck på magen & ett sexlöst liv så är han hemma..

Till sist..vi förväntar oss att alla höjer sig ett snäpp (Jerk du höjer ett par hundra snäpp) till nästa vecka  då vi möter Kollektivet kl. 19:30