Uttran vs Malung FC 4-1 (1-1)

Trots att Gnagar-Lasse inte var med lyckades vi förlora mot en bunt snorungar (undrar om deras föräldrar vet vad de håller på med om kvällarna?)..Uttran visade ingen som helst respekt mot den äldre generationen och snodde 3 poäng av oss...


Ju mer jag tänker på matchen desto mer känner jag hur inspirationen att skriva en smårolig matchrapport försvinner och bitterheten bubblar upp till ytan..det hjälper kanske inte att jag hade mitt lönesamtal idag heller...


Om jag ska försöka skriva något om matchen (det var inte det lättaste att se någonting genom gruset som yrde omkring) så trillade Malung FC faktiskt boll ganska vackert i första halvlek och början av andra (om det har något att göra med att vi fick en spelande back istället för Keane låter jag vara osagt)...känslan är att vi hade problem med effektiviteten igen...den som har varit ett problem sedan Jerk tog över coach-rollen och trots att han nu är ex fortsätter det att spöka.


Tyvärr gjorde Uttran 2-1 och vårt tjeckiska påbrå visade sig och vi vek ner oss igen, från att alla rörde sig i luckor, sprang hemåt så blev vi helt plötsligt ett stillastående lag som lät backarna ta hand om 4 Uttran-spelare medan resten av oss stod uppe och väntade på en genomskärare...följdaktligen kom även 3:an & 4:an i baken och Malung FC var åter ett slaget lag...


De som får klart godkänt idag är backarna (Ugge & Ivan) som kämpade föredömligt matchen igenom och så även planens gigant, Jonas, som åter visade Malung FC att det finns sådana som klarar av att stå i mål, till skillnad från Lee Baxter..då han slänger sig mitt framför Uttran-spelaren i första och snor bollen av honom var i den högre skolan...att Uttran-spelarna skrek på straff bevisar bara att de var nötter...ryktet säger att han är tveksam till en fortsättning i MFC-tröjan, så vi får väl starta en namninsamling på nätet eller någe sånt, för bättre målis blir det svårt att hitta...


Vi övriga får med tvekan godkänt..då vi trots allt vek ner oss i andra..hade jag bara bedömt första halvlek hade alla fått VG..


Jag höll på att glömma..vi gjorde ju ett mål också...vid ställningen 1-0 till Uttran kommer vi i ett av otaliga anfall..Ante gör det enda rätta och skjuter, men en Uttran-spelare täcker bollen..fast inte bättre än att den går ut till Bräcka, som behärskat sätter den i nätet bakom motståndarmålvakten...trots att det var Bräckas första mål i MFC-tröjan behöll han inte bollen, men ledningen vill gratulera honom till den delade ledningen i skytteligan..snart har samtliga spelare förutom Jerk gjort mål (surprise, surprise)..


Vi måste skriva något om Jerk också...ja, va fan..jag skriver väl vad jag vill? Det fanns ett ögonblick i andra när han för en kort sekund fick känslan av att han var Petter Andersson...han fick bollen vid mittlinjen och efter en viss tvekan tog han sats och började tokspringa (de andra MFC-spelarna joggade lugnt på sidan av)..närmade sig målet..någon meter till så är det dags för skott..när en Uttran-spelare plötsligt dök upp..Jerk spelade bollen ut till vänster och Uttran-spelaren fällde honom..sen var känslan av att vara Petter Andersson över..helt plötsligt var han den korte, småfete Jerk igen..men det blev frispark i alla fall...


Till sist måste jag bara uppmärksamma att vi hade hela 4 fans på matchen igår...3 tjejer och så Thunbergs pöjk, som hade en grön tröja på sig ifall han skulle behöva göra ett inhopp...nu borde kanske han tagit Jerks plats..han var iaf alert och ville ut på planen..

Nästa match får vi hoppas att det även finns tjejer som inte är ihop med någon i laget, så vi singlar i laget kan få några att försöka imponera på..eller förresten...det kanske är bättre om de inte är där...det skulle troligen döda alla chanser till någe mer..


Malung FC’s mål: Bräcka

Man of the match: Jonas..återigen en gigant i målet..


Nästa match är på måndag 22 maj kl. 20:15 mot Gröna Stjärnan, ett lag som gick förbi oss i och med gårdagens resultat, så vi ligger nästsist nu..


Forza Malung FC!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback