Dr Jerk. Kvällens program: min tonårsdotter käkar frukt och mår dåligt..

Det går visst en hälsotrend bland unga...de röker och dricker mindre..äter mer frukt....mindre godis...läser i dagens city:
Hälsotrendens effekter
Plus:
15-åriga flickor röker runt 60% mindre än för tio år sedan
Hårdsupandet har minskat med 40% under samma tid
Barn och ungdomar äter mindre godis, dricker mindre läsk och äter mer frukt
Minus:
Många fler unga anser sig vara mer stressade. Särskilt flickorna.
Allt fler upplever att de mår sämre. Särskilt unga flickor.
Fler unga har stressrelaterade smärtor i mage, huvud och rygg.

Den vetenskapliga ledaren för rapporten hoppas att samhället kommer med konstruktiva lösningar..kände mig helt plötsligt moderat när jag läste det, men okej...samhället är vi..någon som har en lösning? Stoppa friskolor, men själv sätta dottern i en? Nej, nu tänker du på något annat....

Nå har ni någon lösning? Ser ni inte det uppenbara här?

Men va fan...det är klart de mår sämre...de är ju inte ungdomar längre...gör de revolution genom att käka morötter? Ungdomar ska röka & kröka...de ska skita i föräldrarna...när jag var 14 inte fan kände jag någon press av föräldrarna...det enda som störde mig var när de envisades med att vara hemma...hur kan stressen vara högre av relationsproblem nu jmf med hur det var -96? Då höll vi ju på att sanera ekonomin efter borgarnas senaste segerval...

Nej, det är enkelt...mår din tonåring dåligt..stick åt henne en Marlboro och bjud lite på dina fulöl från internet...lär henne sedan att ignorera dina krav på att vara hemma senast kl.11 på fredagar...problem solved...om du nu lyckas lära henne rätt...du måste ju fortfarande skälla lite på henne när hon kommer hem dyngfull och nerspydd...

/Jerk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback