Det är hit man kommer när man kommer hem...

Borde skriva något om veckan kanske..var för mycket segmodem för att jag skulle orka skriva några inlägg eller läsa bloggar i veckan..bra för hjärnan..bra för informationscentret, som fick vila lite..nästa vila blir under älgjakten..hoppas inte någon dör det här året..jag kommer ihåg när Anna Lind blev knivhuggen på förmiddagen den 10e* september...eftersom jag varken ser på tv, lyssnar på radio eller läser tidningar under veckan undrade vad fan de pratade om på filéaftonen..vaddå knivhuggen? Vaddå utrikesministern??

Eeh...veckan var det..började storstilat med att gå loss med piasavakvasten på gäststugan (för att få bort falu rödfärgen) på fredagen..slet ont i säkert en timme..med paus för en öl då..precis som planerat..kom någon droppe regn precis när jag blev klar..in...ligga på kökssoffan och vila lite...ta en öl...läsa tidningen...duscha..ta en öl...lillebror kommer hem..han får pumpa cyklarna (Jag är en snäll storebror)...packa väskan med badbyxor och öl..åka till faster för grillning i slogboden och bad i veduppvärmd tunna...komma 100 meter innan kedjan hoppar av cykeln..gör det enda rätta..med en öl i handen och cykeln i den andra slänger jag cykeln i diket och går de resterande två kilometrarna...framme..gaggar lite med farbror..kusin Kurt har köpt ny bil..grillat älgkött (mumma)..mer öl..mer öl..bada i tunnan...mer öl...tala med kusin Robert som är på kräftskiva (2 fester i byn..)...kusin Kurt trubadurar (Det här man känner vart stigarna går, och man vet vem som är släkt med vem, det här är man vet var gäddorna slår, det är hit man kommer när man kommer hem...)...blir som vanligt tårögd när jag hör den låten och funderar på om jag ska flytta upp hit ändå..skita i att jag kommer träffa dotra två gånger per år...storebror där också...pratar med kusin Robert än..han är fortfarande vaken..lånar cykel av faster Ulla...cyklar till andra festen..tar genvägen..det är mörkt, men hittar ändå..med en öl i handen..gaggar med kusinen...gaggar med Leifa och Janke...ölen slut..går in på grogg istället...pratar med mellanbror Torsper på mobilen..vi har tydligen bestämt att vi ska gå på derbyt...han tar vägen förbi sthlm (på väg hem från Götet till Dalarna)...alla har somnat...jag tar cykeln hem..

Klockan är halv fyra och om lite drygt 12 timmar är det tänkt att jag ska sitta på Manges veranda och värma inför 40-årskalaset..10 mil söderut...


*= Jag vet, hon dog den 11e, men hon blev knivhuggen dagen innan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback