Lördag, planerna fullföljda (nästan)...nu har jag inget att göra..

Lördagmorgon...klockan ringer redan kl.9...men suck känns det som...fast kliva upp ur sängen och masa mig till soffan en meter bort klarade jag av...såg på julkalendern...sen började dagen..

Fixade räkningarna (jag är så gammaldags att jag fortfarande skickar in dem i ett kuvert..)..funderade på att stryka kläderna..struntade i det..tog det lugnt en vända och begav mig sedan till Globen..för den där megatjänsten...

Kom dit...lite folk än så länge..klockan var ändå bara halv elva..började kallsvettas..skönt, inte så mycket folk i butiken...kliver in och börjar må dåligt...
Ni har gissat rätt...jag är i jyrgårdsshopen...hittar inte pyjamasen i rätt storlek..frågar expediten..jag fick den sista som fanns i den storleken..köper även en Nallebjörn (hade jyrgården varit ett västkustlag hade den hetat Lasse Björn)...betalar, tackar gudarna för att jag slapp få en djurgårdspåse...iofs, jag hade dagen till ära tagit med mig en väska så ingen skulle behöva se vad jag gjort..nåväl...det här bevisar antagligen att jag är världens snällaste person..

På vägen till Gullmars för att ta tuben en station (jag hade glömt mössan ok?) var jag tvungen att stanna till och titta på Söderstadions gräs för att rena mig...

Hem, ignorerar strykningen igen och gör mig frukost istället..nachotallrik...spelar bort pengar på stryktipset och beger mig till Drottninggatan...smart drag Jerker..verkligen...shit med folk..hittar inte det däringa bordskrysset jag tänkt ge till mor..hon får klara sig med det hon fått..tittar till Bajen Fans-stånd på Plattan..blir sugen på en hoodie..de har inte rätt storlek..inte ens jag är en XXL...tar tuben till Gamla stan och hittar rätt storlek i Tifo-butiken..åker förbi Ica för att handla lite råvaror innan jag kommer hem igen..

Ställer mig och stryker medan jag tittar på På spåret..som jag missade igår..seriöst..Irina Slutskaya och Salchov ska man fan klara..ingår inte det i allmänbildningen? Sen retar det mig att jag inte tog Lund först..jag såg ju att de åkte söderut från Båstad..tog Oslo först iaf...

Nu är alla planer klara...jag packar först imorgon..ingen idé att hetsa på det...det enda jag har kvar är det däringa rimmet till Steffo...det kommer under kvällen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback