Fler såna här lördagskvällar och en etta i Skanstull blir snart ledig..

Efter min miserabla morgon bättrade jag mig iaf på pappa-fronten, visserligen blev det inte tid till att kolla på Bajens träning på Kanalplan, men efter frukosten tog vi fyran till Zinken...för att med raska steg gå till Bajenshopen samtidigt som dotra sjöng på en Bajen-ramsa..väl där var det till att leta efter en schysst t-shirt åt henne..hon ville ha en munkjacka med dragkedja..jag fick hejda henne..inte den här gången va?..slutligen hittade vi en damtopp som fick duga..nu används den som t-shirt iofs, men ändå..storleken var medium..dotra är 7 år..riktigt så fet är hon väl ändå inte?
Själv köpte jag en grå t-shirt med loggan på..kändes som en t-shirt för icke matchdagar...jag kommer snart att återvända dit..vill ha fler tröjor..på vägen till kassan ville dotra visa mig en sak..titta här pappa, nästan samma plånbok som du har (vi tittade på en schysst kreditkortshållare)..ja, och min är väl sliten nu..vad säger du ska jag köpa? JAA..så det blev en sån också...men solglasögonen skippade vi den här gången..hon får nog ett par i födelsedagspresent sen..

Hem till Skanstull..handla till middagen..dotra vill absolut läsa upp listan..
-Mja..jag vet inte om du kan läsa den
-Jag kan visst läsa!!
-Jo, jag vet, men kanske inte när jag har skrivit..titta själv, ser du vad det står?
-Näe, du borde lära dig att skriva riktigt pappa..
-Mutter, mutter..får jag listan igen..
-Men jag kan stryka när vi tagit en grej på listan..
-Ok..

Blev tvingad att köpa lördagsgodis också..På vägen från Vi föll det ett par regndroppar..väl hemma la jag mig på sängen och läste (ja, ni hör ju vilken underbar far jag är..)..när Södermalmsnytt var urläst tittade jag ut..spöregn..

-Vill du verkligen gå på fotboll idag?
-Jaa (med en riktigt förebrående röst)
- Fast det regnar?
-Ja, sa jag ju..
Bara att byta om då..på med Bajen-tröjan..fram med paraplyet och gå ner till Kanalplan...HTFF vs Spåret...i regnet..när vi väl står på läktaren inser jag hur dum jag är..jag har två paraplyn..varför gav jag inte bara dotra ett, så fick jag ett eget..när jag sa hur dum jag var till dotra så fortsatte hon med att påminna mig om det en gång i kvarten..inget direkt finlir i regnet..Simon Helg från start..Tony G och Mian såg första halvlek..tror de gick sedan..synd för dem..de missade Winbergs klack, Gustafssons skott och slutligen Andys mörsare..matchen slutade 3-0 till Talangerna..ganska usel domare, var en bekanting från Tyresö..minns inte vilken match det var, men han fick hoppa in istället för huvuddomaren en gång..var det iff-iff ifjol?
Roligast på matchen..de 2 uppenbarligen inflyttade lantis-bajarna (jag e iofs en själv) som stod brevid mig och dotra..som drog igång ett par ramsor ibland...bara för att Spåret hade några spelare på läktaren som drog någon ramsa ibland..
Hur jag fått för mig att de var lantis-bajare? När de drog fantasi...ramsan, men bytte ut gnaget mot Spårvägen..hade de sjungit Spåret hade jag tagit dem för sthlmare...ramsan hade funkat bättre och jag hade förstått att de hört det smeknamnet någon gång...
Roligast 2: Efter 2-0 började några från Spåret gå hem.."Ska ni gå hem nu" hördes från lantis-bajarna...

Sen såg jag på Bajens damer på fyran..det började bra iaf...somnade nästan i soffan under Bolibompa..lagade Tacos till dotra...gjord på älgfärs givetvis...hon blir då fan bortskämd med bra mat när hon är här iaf...

Nu är jag i valet och kvalet om jag ska slå på någon film eller fortsätta plågas av Schakalen...

Just ja..glömde nästan det..jag har bokat en ny tvättid också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback