Spela hockey bondjävlar!!

Den farligaste känslan som finns är den jag har när jag tror att jag har pengar...när det verkligen känns som om jag har råd..
-Dotra behöver en ny Bajen-mössa, ska du ha pengar till det?
- Nej fan..jag har råd..
Sen åker vi till Bajen-shopen och köper en mössa..givetvis måste vi köpa en halsduk också..det är ju halsdukshav på söndag...
Väl hemma i Skanstull går vi förbi Intersport..innefotbollen i korpens regi börjar på lördag..inte kan väl Jerker spela i några vanliga tattardojor då heller..nej för tusan..här krävs det riktiga skor för innefotboll..det är trots alt 14 matcher vi ska spela..450 kronor senare lämnar jag och dotra Intersport...de där skorna lär iofs räcka några år...

Ser ut som om det blir att leta tomburkar i papperskorgar runt Söder efter helgen ändå..om ni ser en , eeh, något korpulent herre i sina sämre år stå och rota..var inte blyga hälsa bara..jag bits väldigt sällan..

Sen ishockey och en förväntad förlust mot Malmö, men Bajen stretar mot bra länge och det slutar med att jag blir engagerad som satan och står och skriker svordomar mot domaren, kallar malmöspelarna för bönder (får bita mig hårt i tungan för att inte skrika något elakt om Skåne..dotra bor ju där..)...och är allmänt grinig...

Jag ska väl erkänna att malmö är ett bättre lag, men inte fan var de bra..spelet de visade upp ikväll håller kanske för en 6-7 plats...Bajarna kämpade på bra iaf...synd att domaren fick tuppjuck när handskarna slängdes i andra perioden..att Bajen fick två matchstraff samtidigt som malmö bara fick två var en tydlig fingervisning om att de större lagen har domaren på sin sida..fegt och förväntat..det var ju lortmalmö som fick spel och kastade handskarna..

Nåväl..nu är hon sådär söt igen...yup, hon sover..imorgon ska hon titta på när hennes pappa spelar innefotboll..hoppas du vinner, pappa...

Vad ska jag med flickvän till när jag redan har någon som älskar mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback