Burgmeister-eller något om matchen..

Matchen..jag vad säger man..det började med att jag slängde servetten redan i papperskorgen vid övergångsstället på Götgatan..det ingår inte i mina normala rutiner, så jag antar att skulden för poängtappet är mitt, sedan tappade jag min halsduk när jag gick över bron..det tog väl ett 50-tal meter innan jag upptäckte det, tur det finns vänliga människor som uppskattar vackra grönvita halsdukar...

Sen tappar Petter boll och fiskarna gör mål..Freddy visar varför Bajen värvade honom, i paus kollar jag lite statistik..71-29 i bollinnehav...
Fiskarna har ett anfall till..1-2...i sista sekunden visar Freddy varför Bajen värvade honom och jag får jubla en sista gång..
Mängder av sumpade målchanser..en Helg som inte tog chansen..doktor som verkar vilse..en Sulan som nästan har ett skott på mål..en Petter som hade behövt göra mål för att jag ska höja honom högre än godkänt (som jag ser det spelade han 0-1 iden här matchen)...det är väl ett tecken så gott som något..han har 3-4 rejäla målchanser och jag tycker ändå han gjorde en ganska risig match..han kan vara bäst i allsvenskan i år...

Jag har packat inför morgondagens avresa mot skogen..väskan är full till bristningsgränsen..jag måste nog hitta något att ta bort..jag älskar att åka tåg..jag hatar att bära min packning..ett bröllop, en födelsedag för dotra och ett behov av ett par löprundor under tiden i skogen och i byn gör att jag har packat väskan full..har redan tagit bort en hoodie (är det kallt lär jag ändå sitta inne)..det försvinner nog något mer innan jag åker..

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Jag är ganska säker på att det var David Johansson som tappade bollen som blev en kontring som sedan utmynnade i fotbollsmördarnas 1-0... Fan vad jag svor åt honom...i tysthet, för jag befann mig självdestruktivt nog på en pizzeria i ljungskile och såg matchen... Lämnade stället med en minut kvar (ville inte förnedras ännu mer vid slutsignalen) och missade 2-2 - men det var ändå rätt beslut. Man kan ju se målet i HTV).



Kommer ett blogginlägg från mig om min ljungskile-utflykt när jag kommit tillbaka till datorn i sthlm och kan överföra bild till inlägget.

Postat av: Jerk

Jag satt och svor över Petter så..har jag fel där har ju han fått fel betyg av mig, menmen..

Haha, det är vad som alltid händer när man lämnar i förtid..jag höll också på att missa målet för jag höll på att sätta på mig min hoodie :)

2008-08-04 @ 10:22:58
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback