Visst vore det trevligt med fika?

Måndag, jag skulle vara inne senast kl.9 imorse..ja, satan det sprack...det började ändå bra, klockan ringde 5 i sju, gick upp och borstade tänderna, la mig sen som vanligt i soffan igen och kollade på nyheterna och sporten..sen sprack det, vaknade till liv igen 8:12..visst, det går att komma till jobbet kl.9 då, men bara om jag skippar att duscha..fanns inte på kartan, istället blev det dusch, leta kläder bre en smörgås och ut ur lägenheten stormade (okej, det där sista var lätt överdrivet) jag 5 över halv nio..23 minuter..nytt rekord..kommer ner i tunnelbanan och...gröna linjen står still, efter 5 minuter stängs dörren och vi åker till Medis, där blir vi stillastående igen..satan..
Hade gudarna varit helt med mig har jag varit på jobbet senast kvart över nio, nu blev det halv tio...

Varför jag var så trött imorse? Är det så konstigt? Det var Supercupen på tv igår..både italienska och spanska..först italienska, avgörande på straffar, hur spännande som helst, sen den spanska..ganska taffligt spel i första, men ändå spännande..Real får en utvisning..det står 1-1, då får Real en till utvisning..Real måste vinna...de är två man mindre och gör 3 raka mål, matchen känns över när Valencia reducerar till 2-4..ett mål till och Valencia vinner supercupen...matchen slutar 4-2 till Real, klockan är kvart i två på natten och jag går och lägger mig..

När klockan är kvart över tre är jag fortfarande vaken..satan också...somnar till slut iaf..skippade att ta med matlåda idag..det blir nog inköp av derbybiljett under lunchen..var förutseende och packade ner en Bajent-shirt i morse....

Jag mår redan dåligt över att det är måndag, kan lika gärna må dåligt av att det är länsderby också..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kvart över tre? Det där är inte nyttigt hörru... :-)

Postat av: Jerk

Näe, men det var ju inte meningen..jag försökte ju somna en timme tidigare, utan att lyckas..å andra sidan fick jag se en magisk fotbollsmatch :)

Typ som ikväll..den hade allt, feldömda straffar, kvitteringar i sista minuten, upplopp, strosande på öde gator på jakt efter en t-banestation utan gnagare..

2008-08-26 @ 00:05:40
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Ja, det låter ju onekligen som en höjdarmatch... ;-)

2008-08-26 @ 20:10:32
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

Sulan gjorde mål...med andra ord var det en höjdarmatch :)

2008-08-26 @ 23:39:01
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback