Pappa, vilken tur att du lagar världens bästa mat..

För två veckor sen var jag med Håkkis lag och spelade innebandy förra gången..det gick hyggligt..gjorde 3 mål och vi vann båda matcherna...det som var mindre skönt var slaget jag fick över hälsenan i första matchen...det har gjort mer eller mindre ont sen dess..eller fram till i torsdags..

Dessutom, för två veckor sedan var första gången jag var på KI box, så jag hade redan duktig träningsvärk innan matcherna..

I torsdags var andra gången jag var på KI box..så naturligtvis var det en rejält stel Jerker som spelade idag..dotra var eld och lågor eftersom hon skulle få se pappa spela innebandy..följdaktligen var det en som satte sitt smalben i vaden redan första matchen..och det känns rejält nu..inga avbytare hade vi heller, så efter att ha spelat 2 matcher (3x11min) är jag rejält slut nu...

Jo, vi förlorade båda..det funkade inte att köra utan avbytare, men jag gjorde iaf 3 mål per match, så dotra var nöjd efteråt..ändå hade jag rejält oflyt med målstolparna i sista matchen..en i kryssribban, en i ribban och slutligen en i stolpen..så det kunde ha blivit lite mer, men 6 mål på en eftermiddag får räknas som godkänt..

Det tyckte nog Håkki också, för jag fick förfrågan om jag inte ville vara med hela nästa säsong..svarade lite tvekande att jag kanske inte kan alla matcherna, jag kan ju inte dra dit dotra varje gång..Håkki vände sig direkt till dotra:
-Emma, visst är det kul att se pappa spela innebandy.
- Jaa...
- Där ser du, du är klar för nästa säsong..

Alldeles lysande..det kommer betyda att vissa veckor får jag motion 6 dagar i veckan..perfekt för kroppen..eller inte hela kroppen kanske..fettcellerna lär inte bli så förtjusta..

Imorgon funderar jag på om vi ska gå på bio..vi kan inte gärna sitta inne hela dagen..

Grabbarna gjorde som sin matriale i innebandyn och förlorade sina två första matcher i EM..nya tag imorgon...

Förresten, är det meningen att man ska få lust att köpa ut åt ungdomar när man ser Systembolagsreklamen?

Kommentarer
Postat av: valp

är curlinggrabbarna vårat landslag nu? peja har väl lagt stenarna på hyllan va?

2008-12-07 @ 02:38:14
Postat av: Jerk

Nja, nu under EM är de vårt landslag eftersom de vann SM..sen till VM kan det vara ett annat lag, beroende på vem som vinner elitserien..

Yup, han slutade mitt under förra säsongen..

Postat av: Spader Madame

Men du... Fettcellerna ska ha på nöten- så är det bara! Var bion bra?

2008-12-07 @ 20:27:15
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Jo, men nu mår kroppen dåligt..det värker i benen efter fotbollen ikväll..

Det blev Madagaskar 2, jag tyckte den var helt okej..blev förtjust i pingvinerna :)

2008-12-07 @ 22:27:27
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Anna

Madagaskar är rolig.. :)

2008-12-07 @ 23:43:21
Postat av: Jerk

jo, den var ju det..tvåan iaf, jag har ju inte sett ettan.. :)

2008-12-08 @ 00:04:37
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback