Älgbiff, ska vi äta det?

-Pappa, jag glömde en sak på bussen, mitt paraply...
Så började det, jag hade fortfarande inte stressat ner från kontorshetsen och var sådär lagomt småsur innan..nu blev även dotra sur...när jag sen ringde Swebus hittegods visade det sig att de har öppet mellan 8-11:30, måndag till fredag...bra, lysande..helst skickar de väl iväg paraplyet långtbortistan (typ Skövde) nu så det kostar multum att få tillbaks det...

Sen blev det bättre..dotra har fått en mobil (tala inte om det, jag är totalt emot det, men hennes mor tror att det ger dotra beskydd mot sjuka personer..fundera aldrig över en kvinnas logik, den finns bara i hennes värld..), hon är grymt stolt över den..må så vara, jag kommer däremot inte att fylla på kontantkortet en endaste gång..det får hennes white trash-del av familjen fixa..

Fick ett brev idag..på riktigt, ett brev som inte var en räkning...kvinnlig handstil, rosa och ett hjärta på framsidan..trodde direkt att det var något sjukt skämt och sen var det en kallelse till jaktmöte, men icke..igår pratade jag och L på jobbet om bröllop..det här var en inbjudan till ett sådant..först kopplade det inte Anders & Sofia, vilka Anders & Sofia (jag behöver verkligen skriva upp vad mina vänner heter)...på dotras födelsedag är det...nu måste jag ta reda på vad kavaj betyder vad gäller dresskod...
Anders gick förresten på fotbollsgymnasiet i Sundsvall, det första han gjorde när han kom upp dit var att kapa Brolin..tre gånger..Grönhagen blev svartare och svartare i blicken...sen under ett pokerparti slog Brolin sönder en vägg i hans lägenhet (eller ja, det blev ett hål i den iaf..)...
Shit, bröllopspresent också..blir dyrt det här..

För er som är intresserade över mina prislistor så kan jag meddela att i princip (jag försöker vara positiv, ok?) så är det bara klipp och klistra kvar..78 artiklar med specialpriser ska in i listorna (3 listor kvar), sen ska indumpningsfilerna göras klara också...det är 5x5 indumpningsfiler att göra (eller nästan ett segment har bara fyra filer)..24 olika filer alltså, som ska bli 5 stycken till slut (där är det iofs bara att kopiera in, men ändå)..av de filerna har jag gjort 5...

Gissa vad jag ska göra när jag lämnat dotra på bussen på söndag? Nej, inte springa, det får jag stryka nu..
Min inkorg i outlook har svällt till nya rekordnivåer, på torsdag är det tänkt att ett gäng från jobbet (ganska många faktiskt) ska på Grönan för lite 5-kamp och öl (hoppas jag)..jag blir mer och mer tveksam att jag kommer hinna..speciellt som jag ska upp till skogen på fredagen..det betyder sluta till lunch...får nog bryta min policy att inte jobba efter halv sju på kvällen nu (flextiden tar slut då, jag tycker inte att jag tjänar så mycket at det motiverar att jag ska jobba längre, men nu måste jag nog)..

Hur gör jag med löpningen då? Fan vet, ny plan..springa måndag och onsdag, då blir det iaf två gånger nästa vecka, sen får jag börja köra lite hårdare..det där bröllopet som kommer är ju veckan före Midnattsloppet..sätter lite käppar i hjulet, vad gäller en alkoholfri sommar också..

Visst är det synd om mig, buhu...nej jag vet, inte ett dugg..att jag är tjock och behöver träna är enbart mitt fel, att jag ligger efter på jobbet beror på..vänta, det är fan fotbolls-EMs fel...när matcherna började kl. 18 kunde ju inte jag jobba längre än till 17...det är alltså Platinis fel...typ...

Nu ska jag dra ner persiennerna så kanske, kanske inte dotra väcker mig allt för tidigt imorgon..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Om paraplyet landar i långtbortistan ska jag personligen se till att det landar i storstan igen, lovar...

Alla kids med lite självaktning har i dag mobiltelefon, klart tjejen ska ha en sån! ;-)

Bröllop! Lyckos dig... det är kul.



Postat av: Jerk

Mja, jagskrev ju bara det för att reta dig iofs :)

Nej, det ska hon inte, hon ska lära sig klockan först..nu lär hon väl ändå tappa bort den inom en vecka så..

Kan bli kul med bröllop..kanske..just nu känns det bara dyrt och även i år hackas min vistelse vid huset mitt av i förtid..nåja, något år ska jag ha en riktig semester..blir väl efter 67 antar jag..

2008-06-29 @ 00:53:24
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Spader Madame

Så här tänker jag...FC La Scala innehåller en paraplyfabrikör...Om du inte lyckas lura av denne någon ett eller annat paraply, så få du skicka paraplyflickan, dvs mig! Mobiltelefon -not! Min äldste hade börjat sjuan innan han behövde någon, och då var hans farsa sjuk så vi behövde den för kontaktens skull. Är det så att dotra behöver en när hon ska åka mellan er, kan hon "låna" en just då...Ja, jag är en prettomorsa!



Kom igen nu Jerk, bestäm dig för en billig present och se till att ha trevligt, kan du inte bjuda med den tyska controllern? Om inte så är folk så in i bombens "sugna" på just bröllopstester -drick inte för mycket bara...KRAM!!

2008-06-29 @ 01:04:30
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Ja, Vinnie Jones kanske får hjälpa till.. :)

Näe, för ett par år sedan fick hon låna en mobil under resorna, tycker gott det kunde varit så nu också..menmen är det något jag lärt mig i livet så är det att man bara ska hålla med kvinnorna hur tokigt de än tänker annars blir det tredje världskriget..

Tyskan är inte controllern..det är två olika människor :)

Jag ska höra mig för vilka mer som blivit bjudna, så kanske jag kan gå ihop med några..blir bättre presenter så också...jag siktar på att dricka för mycket, det är min roll under bröllop ;)

Kram

2008-06-29 @ 14:58:36
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Spader Madame

Typiskt mig att inte ha koll på personerna...ta med den snygga. Om ingen av dem är snygg, ta då med städerskan...KRAM!!

2008-06-29 @ 20:08:41
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Spader Madame

Ja, Jerk! Du har fattat hur man ska undvika världskrigen...helt rätt! Tur att man har bloggen så att man kan gnälla av sig litet...

2008-06-29 @ 20:10:37
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Blond controller: förlovad

Tyskan: knappast intresserad

Städerskan: förlovad?

Fast alla tre är snygga iaf :)

Jag går själv..känns helt okej..

Yup, efter 33 år har jag lärt mig..säg inte emot, gnäll någon annanstans :)

2008-06-29 @ 21:09:02
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback