När jag blir kung, då ska jag...

Tog en löprunda efter jobbet idag...välbehövligt rensar hjärnan lite och man får annat att tänka på, som varför kroppen verkar rasa ihop så fort jag rör på mig, det släpper mer och mer och det känns som om jag snart kommer kunna springa hela vägen, så vad sker..jo, en sena under högerfoten som krånglar, trodde jag skulle vara tvungen att ge upp ett tag idag..men tydligen har jag lite vrånghet kvar i mig och fortsatte efter att jag satt mig ner och masserat foten...så jag sprang i 36 minuter totalt den här gången och jag kortade ner tiden jag var utanför lägenheten till 51 minuter..det går åt rätt håll, om den där senan bara kan hålla sig i schack finns det en möjlighet att det blir ett Midnattslopp..

Å andra sidan vet jag inte hur långt det är än...jag är lite rädd för att kolla det, upptäcka att wow, bra Jerker, du har nästan sprungit 3 km på 36 minuter, om du kan kapa det med 2/3 ser det riktigt bra ut..vi får se..jag tar väl mod till mig snart..

Å tredje sidan..det är en världslig sak, finns andra saker som berör mer, som betyder mer..

Jobbet har inte med det att göra, men jag tror jag börjar komma in i fasen "det är så jävla skitmycket att göra att det kvittar om jag ens försöker"...det är bra, det betyder att jag snart kommer till fasen "nu jävlar får jag ta och rensa upp, jag kommer inte längre ihåg vilken färg skrivbordet har"...
VDn kapacitetssäkrade inför årsförfrågan från storkunden idag också "När har du semester Jerker?"...
Min chef kom till undsättning..det är GKAMens sak att fixa..vi är för roliga, alla vet att jag kommer sitta där om någon vecka och jobba häcken av mig med någon tråkig excelfil, alla vet att jag lägger semestern så jag hinner med det...vi vet alla att jag kommer "gnälla" om hur mycket jag har att göra, men tystna efter att GKAM:en har köpt en kebabtallrik åt mig en sen kväll på kontoret..sen går jag på semester och kommer tillbaks lagom tills vi ska lägga in priserna i excelfilen innan vi laddar upp den till kunden..vi sätter där på fredag eftermiddag och jag får lite ströpriser, sen någon gång efter sju på kvällen börjar de komma in med allt..tiden går ut klockan tolv..skyndaskynda...vid halv elva brukar det bli dags att åka hem...sen har jag gjort mitt och förhandlingarna tar vid..

Det sköna är att det brukar vara ganska lugnt på kontoret i juli, inte så mycket spring och gör det, gör det...fast jag brukar iofs inte vara så här långt efter i mina normala uppgifter..hoppas nästan det dröjer 1,5 vecka till innan de börjar dyka upp..förfrågningarna..

Och med det lämnar jag er för den här gången..ett totalt intetsägande inlägg...det börjar bli en vana..

Kommentarer
Postat av: Blingbling

I säng med dig nu. God natt!

2008-06-25 @ 00:17:31
Postat av: Jerk

Står du och tjuvkikar på mig från vädringsbalkongen? ;)

Postat av: Åsa

Det verkar som du har hela kontorets framgång på dina axlar... tungt.

Håller med föregående talare: Gå och lägg dig! ;-)

2008-06-25 @ 00:31:07
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: beerbelly

Hehe skön kille. Komma och fråga nu när du har semester. Imorgon är ett bra svar då..

Lycka till idag!

2008-06-25 @ 08:20:08
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Åsa: Yup så är det, tur jag har en bred mage som orkar stå emot..å andra sidan, räkna på priser och sånt slipper jag på årsförfrågan, men jag är i högsta grad inblandad ändå..

BB: Ja, han är rolig faktiskt..och bra..(nu verkar det som om jag fjäskar, men..)..man kan också lägga till att för rätt sorts pengar har jag semester när det passar :)

Dagen har börjat bra, men nu ska jag ge mig in i outlooken :)

2008-06-25 @ 09:09:29
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback