Taskiga tänder, spetsiga skor..

Ett nyhetsbrev senare är dagen helt plötsligt glimrande..det är som om all världens kvinnor springer nakna runt mig och det är bara att ta för sig...som om det vore fem minuter efter en match på Söderstadion där Bajen spelat ut gnaget och vunnit med 10-0..

I höst kommer den..jag vet vad jag ska lägga alla mina pengar på då...Perssons Pack släpper en ny skiva...

Ja, mina pengar räcker inte längre än en skiva med Packet..

"Det var fredagkväll igen
och dans i skymningen
Och Hanna gick väl dit för att få följa med nån hem
Å som vanligt gick jag där och höll mig för mig själv.."

"Där mötte jag en flicka som var av den sort
att man bor hos en vecka och sen glömmer bort
Var hon kort ?var hon lång?
Var hon mörk? var hon blond?
Allt jag minns det är hennes trappupgång"

Kommentarer
Postat av: valp

åh packet :)har många ljuva och oljuva minnen till dom.

Postat av: Jerk

på mitt kylskåp sitter en bild på mig och Per Persson från en efterfest hemma i byn..och så även ett brev från Magnus Lind (han skickade en skiva till mig) :)

2008-06-12 @ 14:20:14
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: valp

vackert :)

packet är sommarkvällar med billigt rödvin och kedjerökning :)...I miss those days.

2008-06-12 @ 17:21:37
Postat av: Annika

Tack så mycket =) Nu gäller det bara att "jobba" fram sitt smeknamn på en helt ny skola i ett helt nytt område. Det var nog det sorgligaste med att sluta 9:an, jag klarade av allas tal men när en av gnagarna i parallel klassen kramade om mig och sa "hej då bajen" så blev jag nästan tårögd.



Att se Em gör mig inte direkt mindre matchsugen, men hur e reglerna i korpen, får jag spela i ett lag fast jag har en "riktig" klubb?

2008-06-12 @ 23:32:25
URL: http://theannika.blogg.se/
Postat av: Jerk

Yup, det får man, bara man är anmäld till korpen så går det bra..

2008-06-13 @ 21:12:18
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Lillebror

Tur att du lägger alla dina pengar på nåt vettigt medans Hammartjärn ruttnar helt och hållet! Hade inte kartellen brustit i kommunen idag hade jag blivit deprimerad av dina prioriteringar här i livet! Skäms GAMLA karl! Skål! (Storebror, Marie och Ulla Hälsar antagligen)

2008-06-13 @ 23:16:27
Postat av: kerren

Hittade mina vita myggjagare i dag som jag hade på studeten och blev nostalgisk, tänkte på goda grannar på skinnargatan. Det var tider med packet och party

2008-06-14 @ 00:48:58
Postat av: karren

Förlåt,kan inte stava till mitt smeknamn/karelin

2008-06-14 @ 00:51:07
Postat av: Jerk

Valp: Packet är lite nostalgi, det är det..

Lillebror: Hammartjärn ruttnar nog inte, men huset kanske...hälsa tillbaks..har kartellen brustit? Oj, Nu lär jag läsa FK på nätet lite tror jag..

Karren: Yup, och det är 25-årskalas innan Packet spelar på Underground också..när nya plattan släppts lär de väl dyka upp på en spelning någonstans igen...

2008-06-14 @ 01:45:36
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback