Jag ger mig inte heller..snart blir det psyket..

Ok, det här inlägget kommer antagligen snart att raderas..det gör för ont att erkänna det...det går så emot allt som jag tidigare påstått att jag är, att jag står för..allt..

Men, när jag i förmiddags tittade ut på balkongen, tyckte jag det var vackert med snön..igår när jag gick hem från innebandyn tyckte jag det var skönt att det var lite ljusare..vad är det frågan om? Jerker tycker om snö?

Jerker tycker inte om snö..han hatar den sedan ungdomen då han alltid var tvungen att skotta gården (ingen liten fjantig garageuppfart a´la sthlm nu, en riktig gård)..

Har jag till slut blivit så gammal att jag glömt vådan av snön? Har jag blivit vinterromantiker? Jag tycker inte om att frysa..regn och grå november är mer mig..så vad är det med snön nu?

Jag kan iofs gå tillbaks till den här tiden ifjol och se att jag inte hade något alls emot snön och kylan då heller, men då var jag ju tokförälskad i världens bästa kvinna (det var iaf övertygelsen då)...inte så konstigt om allt var underbart då..hon var ju underbar..men nu finns inget sånt, om något borde jag bli deprimerad för att det gick åt helvete, men jag klarar till och med att gå förbi Nackas hörna utan att bryta ihop...

Näe, det känns ganska bra helt enkelt...det vore skönt om jag blev lite mer positiv i tillvaron..bara jag inte blir en mongoflinande idiot som inte kan se något fel så är jag nöjd...

Kommentarer
Postat av: Ännuäldre

Så fint... tror du längtar efter tomtar och julmys! :o)

Postat av: Anna

Skönt , nu hann jag läsa inlägget innan du tar bort det ;) kram

Själv hatar jag julen..därför att det är en tid då man ska vara "2" ...har skitsvårt för julhelgen...

2008-11-23 @ 13:53:24
Postat av: Åsa

Jag hatar också snö. Vet inte varför. Men om du nu lyckas hålla humöret uppe ska jag minsann göra det också... Jag vill inte va sämre.

2008-11-23 @ 17:13:07
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: valp

snö är fint efter allt mörker o kladdiga löv :)

2008-11-23 @ 18:29:25
URL: http://sjukvalp.bloggagratis.se/
Postat av: Jerk

Tant: Nja, det är inte så mycket mys i mina jular..mer alkohol..vilket iofs är trevligt :)



Anna: Jag älskar julen..ligga på soffan medan mor lagar maten..vi är singlar alla bröder så vi slipper umgås med utomsocknes också..jag har aldrig tyckt det varit viktigt att vara två..



Åsa: Det är ju det här med att frysa som är jobbigt, annars är det vackert..



Valp: fast kallt..min vinterromantiska sida dog lite när jag klev utanför porten idag :)

2008-11-23 @ 23:16:57
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback