Jag vet inte, men för att vara söndag känns det bra..

Jag missade grabbarnas morgonmatch igår förmiddag..jag gissar att jag har ett ganska stort sömnbehov eftersom jag sov 9 timmar..kan iofs bero på att jag undantrycker det behovet under veckorna också, så jag ska komma i tid till jobbet..jag sov för övrigt ungefär 9 timmar idag också..även om de första 1-2 timmarna var på soffan..

Morgondagen i övrigt var ett långt triumftåg (ja, eller hur?)...jag spelade med Håkkis lag i SIL och de hade innan gårdagen vunnit två matcher, fast en seger räknades visst inte "för det var en massa tjejer i det laget"...igår vann vi båda matcherna..i den första bidrog jag bara med 1 ass och en jävla massa flåsande..så förbannat drygt det var...
Den andra däremot..seger med 7-4 och jag bidrog med 2 mål och 1 ass...ok, asset var en vunnen tekning till Håkki som sköt direkt, men målen...de var på riktigt..ett direktskott i PP och så ett skott vid första stolpen...jag hade även ett ribbskott och ett stolpskott under matchen...ribbskottet var ett snyggt förspel från min sida..nåväl, efter matchen och duschen kände jag hur en sena under foten liksom knöt ihop sig och det smärtade rejält när jag tryckte där..fick halta vägen hem...

Efter lite älgbiff med potatisklyftor (tydligen så äter jag samma mat på lördagar udda veckor oavsett om dotra är här eller inte) och smågodis (tydligen köper jag lördagsgodis på lördagar udda veckor oavsett om dotra är här eller inte), vila på soffan så känns det bättre idag..så det är bara att köra och åka på fotboll senare ikväll..

Ja, alltså..jag stod på Ica, gick förbi chipshyllan och skrattade bara åt den..näe, inte ens frestad..sen tog jag min mjölkliter och på vägen tillbaks fastnade jag tydligen i smågodishyllan..inte helt värdelös, men inte direkt duktig heller...

Jag hann även med att vara ett socialt missfoster också..Kenny & Martin satt och ölade hos Martin och jag chattade en vända med Kenny..näe, jag orkar inte resa mig ur soffan..gu'bevars Martin bor ju säkert 100m längre ner på vägen...näe, inget Pet Sounds för mig..jag diskar istället..underligt om jag inte har några vänner i den här stan..

Nu är det frukost och stafett på tv...sen är det tuben och curling i Sumpan..
Ikväll är det fotboll, jag ska tunnla Rebbe igen..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tsss - socialt missfoster. Orka resa sig ur soffan! Aldrig. Jag är numera bara partysugen om jag vet det flera dar i förväg, inte nåt spontant tack... ;D

Postat av: Jerk

jag tycker egentligen om spontant, men igår var jag på tok för tråkig..å andra sidan hade jag säkert dragit mig dit om jag vetat om det ett par timmar tidigare..

2008-11-23 @ 23:13:09
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback