Julrim

Vi var tvungna att rimma om en julklapp vi köpt till i eftermiddag..det var svårt..jag tyckte inte jag fick till det riktigt..här är utkasten (den längst ner blev det till slut)...

Ständigt detta tjat

Och ett evigt gnat

När ska ni förstå

Att jag redan läst på

Ni med er frenesi mig söver

Jag inte längre denna behöver..

  

Om du tar dig tid att läsa på

Kanske du lättare mig förstå

Att när du om sen ankomst stimmar

Så har jag bara sett till att få mina timmar

För min egen sinnesfrid

Jag ej lämnade sängen i tid

  

Tomtar & troll

Spelar inte längre någon roll

Ej heller räkna får du behöver

När denna dig söver

  

Ständigt detta tjat

Och ett evigt gnat

Om ni tar er tid att läsa på

Kanske ni mig lättare förstå

Att jag för min egen sinnesfrid

Ej lämnade sängen i tid

  

När jag sett till att få mina timmar

Du om sen ankomst stimmar

Om du tar dig tid att läsa på

Kanske du lättare förstå

Att jag för min egen sinnesfrid

Ej lämnade sängen i tid

Någon som kan gissa julklappen??


Kommentarer
Postat av: Anna

Väckarklocka??

2008-11-27 @ 17:31:18
Postat av: Jerk

Näe, nån billig bok om hur viktigt det är med sömn..

Postat av: Anna

Äh men???

2008-11-27 @ 22:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback