En lördag som vilken annan...

Medan dotra hoppar runt och leker med en ballong (och antagligen retar livet ur grannen i våningen under) sitter jag och surfar runt lite...allt i väntan på att gå till Jerkadal för lite högklassig handboll (Näe, Skövde spelar inte..jag skrev högklassig)..

Sen ska vi som vanligt äta älgbiff med potatisklyftor, ugnsrostad paprika och bea-sås..och grönsaker till givetvis..jag försöker lära dotra lite om nyttig mat...jag borde klara av det 2 dagar av 14 kan man tycka...

Det blir faktiskt min första herrhandbollsmatch någonsin...hemma i byn var jag på damhandboll någon gång, tror inte vi hade ett herrlag..och här nere har jag varit på 2 damhandbollsmatcher..synd de åkte ur och inte längre spelar i Eriksdalshallen, annars skulle jag nog gå på några fler matcher, men nu är det herrarna som gäller..gissar på att dotra kommer tycka det är lika intressant..jag får väl titta på läktaren för att se ögongodis antar jag..

Det är förresten utskuren biff som gäller ikväll...näst efter filén det finaste köttet på älgen..

Kommentarer
Postat av: Anna

Jädrans vilken god mat ni käkar idag (jag åt liknande igår) ...grillad/ugnsrost. paprika är ju bara sååååå gott :)

Här blev det wokad lövbiff med paprika,bambuskott,äggnudlar & hoisin sås...

Titta på ögpngodis? Trodde du va intresserad av handbollen ;)

2008-10-25 @ 18:34:48
Postat av: Åsa

Det är ett uttalande i detta inlägg som du förmodligen kommer att få äta upp. Och då pratar jag inte om matskildringarna!

Postat av: Jerk

Anna: Det är ju paus och en del avblåsningar också :)



Åsa: Vilket då? Nu förstår jag inte ;)

2008-10-26 @ 18:51:08
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Nä, du skrev väl detta efter den där tryckande überheta donnan. Då är kanske inte alla atomer aktiva i alla vitala delar av kroppen... ;-)

2008-10-26 @ 22:48:35
Postat av: Jerk

Mja, en vaken läsare hade då sett att jag skrev om ett möte i söndags och detta inlägg skrevs i lördags..men det är klart, tror man att Skövde ligger i Blekinge så.. ;)

2008-10-27 @ 09:52:41
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Ja, ja - jag är värdelös. Helt värdelös. :-)

2008-10-27 @ 20:30:08
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

Nåja, helt värdelös är du inte ;)

2008-10-27 @ 23:29:48
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback