Fan, låt mig vinna 20 miljoner så jag kan slippa söndagsångesten..

- Får jag gissa vad du ska göra när du kommer hem, pappa? Jag tror du ska lata dig..

Ett fniss från den söta (men ack så unga) tjejen bredvid henne i bussätet..
- Nja, jag ska nog ut och springa, eller fixa till balkongen, sa jag sanningsenligt..sanningsenligt just då..

Sen kom jag hem, la mig på soffan, tv-sov en vända och insåg att jag inte skulle ha en chans att hinna springa eller fixa balkongen innan Bajens damer spelade match, så jag tog mig en dusch, packade ner tidningarna i en kasse och på väg till Kanalplan gick jag förbi pappersåtervinningen..

Matchen sög..

Kom hem, gott om tid för att stryka, så jag la mig i soffan igen och så var klockan halv åtta..strök iaf, men middagen blev bra mycket senare än jag tänkt..

Jag är bra på att övertala mig själv, därför blev det ingen första joggingtur, därför blev det inte heller något städa balkongen (den hinner säkert ändå bli smutsig innan jag hinner olja in den..)..

Nu sitter jag här..ångesten börjar bli grym nu..jag vill fan inte till jobbet..det är bara tråkigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback