Rakt på Sak med J

Igår på väg från jobbet lekte jag lite barmhärtig samarit också..
En äldre tant var på väg mot rulltrappan med sin rullator, lyckligtvis upptäckte jag det i tid och ökade direkt både steglängden och frekvensen..för inte en chans att jag skulle ta mig förbi den där feta rullatorn om den var före mig i rulltrappan, precis när jag skulle kliva på rulltrappan hör jag (trots att jag lyssnar på mp3:an):
- Ursäkta, hissen fungerar inte, du skulle inte vilja ta upp min rullator?
-Självklart gör jag det..märkligt hur serviceinriktad jag kan låta..nu kom jag ju inte upp före den trots allt..

När den väl var uppe och jag lämnade tillbaks den sa tanten:
- Tack så mycket. Det är så krångligt att få upp den själv..
- Ingen orsak sa jag och log..
Ingen orsak? Seriöst, hur insmickrande kan en man bli? Hela rulltrappefärden förbannade jag min snällhet..jag var helt säker på att nu missarjagfantågetpgadigkärringdjävel, men höll god min..

Jag vet inte om det räknas som en god gärning om man samtidigt tänker onda tankar om den man hjälper?

Jo, jag hann precis med tåget..men jag fick ingen fönsterplats..

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är vuxen :) ..du är en snäll kille du......

Postat av: Åsa

Kära nån, log du när du sa "ingen orsak" också. Du har inte ljugit om din ålder? ;)

(Okej, okej - det var mycket gulligt gjort. Jättesnällt! Men jag säger det inte en gång till...)

2009-02-11 @ 20:37:22
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

Anna: Näe, jag är inte vuxen..imorse snoozade jag två gånger.. ;)

Vad gäller snällhet så vet jag väl inte..bara om det gagnar mig egentligen..



Åsa: Och du öppnar din kommentar med "kära nån"? Apropå ålder ;)

2009-02-11 @ 22:22:52
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Hahahaha... Ja, det gjorde jag uppenbarligen - svårt att förneka det! Skit oxå. :D

2009-02-12 @ 14:00:44
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Postat av: Jerk

Åsa :)

2009-02-12 @ 15:23:45
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback