Jag behöver ett nytt jobb..eller nytt liv..eller, det räcker med en fet lottovinst..

Minsta motgång är ett oöverstigligt hinder just nu...när Vasakronan har abbonnerat ut matsalen, så alla som köper lunch måste sitta bland oss matlådeätare i ljusgården och därför finns det ingen plats om man inte vill sitta och armbågas med okända nördar som antagligen luktar..jag orkade inte det, så när jag värmt maten gick jag upp till kontoret och satte mig där..lästa DI och muttrade ännu mer om den vidriga kapitalismen..den blonda controllern försökte muntra upp mig (alltså, normalt sett funkar det..hon kan vara riktigt sprudlande) och kallade mitt gnäll för i-landsproblem..

Ja men va fan..det finns ju inget annat än i-landsproblem i det här jävla landet..det är klart allt är i.landsproblem, det är klart att jag kanske inte skulle bry mig så mycket om var jag äter lunchen om jag inte hade någon..grejen är att jag orkar inte med skiten..det är små, små saker hela tiden..små, små saker som bara trycker ner mig..de goda sakerna, som också är små, räcker inte till för att kompensera det hela och nu går jag här och har februari i maj..

Livet är så otroligt trist och det lär fortsätta så..eller så får jag helt plötsligt uppfinna lite självkänsla kombinerat med avsaknad av självkritik..då kanske jag kan glömma att jag är fet och istället supa upp alla pengarna..leva livet lite..fast jag vill ju bli smal igen, jag trivs inte med fetmagen, så då kan jag glömma festandet i ytterligare ett år..

Jobbet sen, jag kan på intet sätt motivera mig till att uträtta stordåd..det finns ingen belöning i det..lönen är väl ganska dålig, men jag orkar inte bry mig..arbetsuppgifterna blir tråkigare och tråkigare...och mer förvirrande..utveckling betyder tydligen det..du ska göra det här och det här, men vi vet inte hur..du är smart du lär dig..nej, jag är uppenbarligen råkorkad för allting bara flyter omkring, ingenting blir klart för det saknas hela tiden information och jag har inget som helst driv..finns inget driv för att föra saker framåt, jag gör det för att jag inte kan tanka porr hela dagarna..

Trist liv, trist människa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback