Survivor..

Jag kan vara ganska lättövertalad (även om jag muttrar så brukar jag gå med på vad det nu är)..en dag i mars/april var det likadant..jag lät mig bli övertalad till att springa det där förbannade Blodomloppet i år igen..

En del lär sig aldrig..med endast 1 löprunda i år var det dags ikväll..
Det börjar i starten, det tog två minuter innan jag kunde börja springa eftersom varenda jävla tant som ska gå bums måste stå först..samma sak varje gång, sen ska de helst gå tre och tre i bredd också så det kan prata lite med varann under tiden..för de träffas ju inte och skvallrar om hon den nya under varje jävla kafferast varje jävla dag..

Nåväl, efter någon kilometer är jag förbi de värsta fallen..försöker peppa mig om hur bra det går (jättebra Jerker, hade du haft den här tiden med rullator hade du kunnat vara stolt) och håller i alla fall i..sen strax efter jag passerat 3km är det som om jag bara vill skjuta mig..då och först då kommer jag ikapp en kvinna som skjuter på en barnvagn!
Men förstå hur jävla långsamt jag måste sprungit??
Nåväl, jag kommer iaf i mål precis under tiden som jag satt som mål och jag var inte så mycket sämre jämfört med ifjol, men någon löpare är jag inte..
Loppet var för övrigt 5,7km...inte 5, ifall någon undrar..inte konstigt att knäet värker nu..hade det varit bara 5km så..

De som sprang tian hade passerat en som låg i framstupa sidoläge, när de diskuterade vad som kan ha hänt honom sa jag:
- Erik, han gick mitt i spåret. Han fick bara vad han förtjänade..


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej svejs. Längesen jag var här, men jag kände igen mig direkt. :)

Och vad blev tiden? Eller har jag läst dåligt nu igen? ;D

Vakna! Det är VM-fotboll!!! Om du missat det?! :D

Postat av: Jerk

Tiden är bara mellan mig och banan, ingen annan..hade det varit en bra tid hade det givetvis stått där ;)

Klart jag vet att det är fotbolls-VM..mina kvällar en månad framåt är nu räddade.. :)

2010-06-12 @ 10:39:48
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: lucke

Najs blogg du! :P

2010-06-12 @ 10:51:49
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback