Hjärtat dunkar blått???

Jag känner nästan som om jag svikit mina ideal..som om allt jag någonsin sagt inte gäller..

Idag lämnade jag in deklarationen..jag försöker ständigt påtala att jag inte har något emot att betala mer skatt om det innebär att det blir mer pengar till vård, skola, omsorg och pengar för att jämna ut skillnaden mellan fattiga och rika..

Men, när jag lämnade in deklarationen visade det sig att om mina avdrag går igenom innebär det att jag inte kommer ha betalat en krona i skatt under 2009..visst jag lånade ut lite pengar ett tag, men i december i år tar jag tillbaks dem allihop..med ränta..

Jag vet..det är löjligt men vad fan..jag får ju dra av mellanskillnaden mot traktamentet i England och vad jag fick från företaget..

Å andra sidan..det innebär att jag kanske får råd med 1 kvadratmeter till när jag köper min nya lägenhet i höst/vinter..så vi pratar inte miljoner direkt..

Men, jag kan helt klart tänka mig att betala mer i skatt 2010...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback