Kanske haft lite för mycket flyt på sistone..

Igår fick jag nycklarna till lägenheten..åkte direkt dit (med en liten paus i Bajenshopen först..måste ha med mig en Bajen-attiralj och lägga dit direkt)...förstå min förvåning när jag kommer in till en totalt ostädad lägenhet, det ligger grejer kvar lite här och var..det kokade nästan..fast mest fick jag ont i magen, jag ville ju komma in till en fräsch lägenhet som bara är min, min, min (ja, bankens då..)..nu blev jag grinig direkt..spisen var inte heller inkopplad eftersom kontakten och uttaget inte passar ihop..

Kom tillbaks till kontoret, ringde den tidigare ägaren som lovade att fixa det, så jag åkte till kontoret deras (lägenheten användes som kontor tidigare) efter jobbet, som ligger endast 10 meter från den nya lägenheten..

Fantiserade om att det skulle vara städat ikväll när jag åkte förbi där..sällan hostar hackspetten och nu börjar jag bli lite orolig för att det inte kommer städas imorgon heller..och jag hade behövt att den är städad imorgon för att kunna flytta över maten och frosta av frysen här i Skanstull..det går inte att flytta över det nu..kylskåpet luktar apa, i frysen finns det kvarglömda matlådor och den blev antagligen avfrostad strax efter att huset byggdes -69..

I övrigt var ju inte lägenheten så fräsch som jag i min fantasi fått för mig heller, men det brukar vara så, man tittar på den på ett annat sätt när man är på visning..kollar planlösning odyl..inte om tapeten är lite skitig..

Fast, det börjar växa fram så smått hur jag vill ha det nu..dotras rum kommer att funka (fast det blev lite mindre än jag tänkte från början), min klädkammare behöver egentligen bara lite ny färg så är den fräsch..köket står det fortfarande still i huvudet på mig hur jag ska göra med..jag lägger nog det till en pengafråga så länge..sovrummet blir det nog lite mörkare färger i..frågan bara hur jag ska göra med garderobsdörrarna (spegelskjutdörrar och det är bara 35cm djupt bakom dem)..

Nåväl, framemot fredag eftermiddag räknar jag kallt med att lägenheten är mer grönvit iaf..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback