Reboot no. 13

Måndag morgon, Jerker kommer in på kontoret redan kvart över åtta..frågor som "Du gick aldrig och la dig igår gjorde du? Hur fan gick det där till?? haglar över det öppna kontorslandskapet..

Fan vet, men jag kände ett visst ansvar för att få iväg de däringa offerterna till storkunden..
Mindre roligt är det på eftermiddagen när chefen frågar efter ett inköpskontrakt..en annan kund frågar efter en annan offert och huvudet skulle kunna sprängas för mindre, men eftersom jag när England krånglade lite för en gångs skull tänkte efter och löste (nåja, vi får väl se hur det går) det på egen hand med ett eget initiativ (första gången sedan Hedenhös) så kändes det bra när jag gick hem redan kvart över fem på eftermiddagen..en kvart plus på flexen wohoo..

Varför jag gick så tidigt? För att idag var första dagen på mitt nya liv..yup, dags att börja träna igen..
Körde Cirkelfys och redan runt tredje stationen insåg jag att det här passet kommer kännas riktigt länge..som tur var skulle vi hoppa hopprep på en station..med min brist på simultankapacitet blev det nästan som en extra vila..efter passet astmaandades jag ett bra tag, benen bar mig knappt till omklädningsrummet, men efter att ha bastat lite kändes det bättre och nu känns det riktigt gött...

Jag börjar det nya livet ett kilo lättare och en cm mindre fet jämfört med samma tid ifjol..i år ska jag lyckas..

På onsdag blir det ett nytt cirkelfyspass, bara jag kommer upp ur sängen..det kan bli nog tufft..den här veckan är ändå en mjukstart, blir "bara" 3-4 pass, inräknat fotbollen på söndag..
Målet är att ligga på 4-6 pass i veckan, vi får se hur jag ska få ihop det, men förhoppningsvis ska det gå..

Nu dags att gå till sängs och hoppas att jag lyckas rulla ur den tidigt imorgon bitti igen..

A new beginning for the Jerk..again...


Kommentarer
Postat av: Grannfrun

Och misslyckas du duger du som du är.

Postat av: Caroline Hübenette

Det fanns lediga rum på Nynäs havsbad så du slipper sova skavfötter :-)

2011-01-18 @ 12:51:33
Postat av: Grannfrun

Vaddå? Är det nåt fel på att ligga skavfötters? Beror väl på vad man gör utav det;P

2011-01-18 @ 16:43:47
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Jerk

Grannfrun: Näe, om några kilo duger jag som jag blir..ööh typ :)



Carro: Har ledningsgruppen börjat läsa min blogg igen?? Bör jag vara orolig? ;)



Grannfrun: Såja såja, lugna dig nu..min HR du svarar..jag är känd som en blyg och timid man på jobbet..

2011-01-18 @ 20:27:30
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Grannfrun

Caroline; jag syftade såklart på mina egna fötter.

2011-01-18 @ 22:03:27
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback