Försvann visst en vända..

Var ju inte riktigt meningen, men det blev så...mörkret och vintern håller på att ta tag i mig..jag får samma jävla julstämning varje år..den med stress, stress och stress..det är inte nog med att jobbet nästan är som jävligast då, man ska hitta julklappar och grejer också..ska väl ta mig ur det här till veckan har jag bestämt..mörkret ska inte få ta mig i år också, även om jobbet gör allt för att det ska ske..
Hur då?
Tja, en på avdelningen har slutat (ska ersättas, men inte just nu) och en har blivit sjukskriven för *häpp* stress..givetvis den som är bäst på hela avdelningen så från 5 till 3 i ett nafs..jag hade problem med att hinna med innan..går ju jävligt bra nu då'rå...
Idag har jag omvandlat excelfiler och dumpat in kontrakt i systemet hela dagen..jag gör ju aldrig det annars, så det har tagit lite tid..nu är det bara 2 av 25 kontrakt kvar, sen ska 5 prislistor in också..måste göras innan månadsskiftet..hon som är sjukskriven brukar jobba hemifrån när hon ska göra det här..jag förstår varför..trots enträgna uppmaningar om att jag inte är på plats idag kommer det frågor, inte lika ofta som vanligt, men ändå..nu stressar chefen på om ordrar som ligger..ja? Ska jag göra priserna eller ordrarna? Bara att bestämma, nu om jag ska göra ordrarna kommer ju inte priserna komma in..jag ska inte jobba bort varenda kväll för att vi är underbemannade..inte mitt fel..

Som sagt, skiten ska inte få ta mig, så därför går vi över till roligare saker..

ENGLAND!!
Jag älskar det landet, borde nog flytta dit egentligen, från minuten vi landade på Heathrow till sekunden jag bordade planet på Gatwick njöt jag av varje sekund..eller ja, kanske inte så mycket när jag gick lite lätt vilse i London på söndagen..tog en annan väg från Millwalls arena när jag skulle tillbaks till bussen..sådär smart..irrade omkring i en timme..till sist hittade jag en buss..ett tag in på bussresan fick jag världens komplimang "..and here I see an Englishman who's been under a lot of pressure lately"...
Jag blev kallad engelsman..brilliant!!
Annars då? Jodå, en rejäl utgång på fredagen gjorde en ganska rejäl baksmälla och istället för AFC Wimbledon på lördagen låg jag kvar på hotellet..nu var väl kanske bakfyllan inte enda anledningen, men nu får jag vackert åka över igen till våren för att se dem..det pratades även om en resa under Euro 2012..pubmatch är ju fantastiskt roligt..kanske åka över på olympiaden också?
På söndagen var jag och såg på Millwall-Bristol City..blev lite besviken på det uteblivna hatet och sången var förutom några minuter i slutet av första halvlek rent bedrövlig, men de minutrarna var å andra sidan öronbedövande..matchen i sig var bra..nu missade jag de första minutrarna eftersom de 10 minuter bussresan skulle ta tog 40 minuter *muttermutter*

Lite bilder också för njutningens skull..

  
Bättre klack än djurgårn och sen lite actionbilder..

    
En pint, några cider, min egen Ale, ett gäng shots och en strippstång..addera allt detta och kvällen slutar såhär:



Det här var väl största anledningen till att jag missade AFC Wimbledons match..hon följde nämligen med till London dagen efter...Jag säger ju det, jag älskar England!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback