Pass 32 (Jogging/promenad, löpband)

Kändes riktigt tungt i kroppen idag..låg i soffan och kände mig halvdåsig, men lyckades ta mig loss och bege mig till gymmet..
Efter något varv ökade jag promenadtakten till 6,2 och lägsta jogginghastigheten till 9,1 för att komma under 34 minuter den här gången...och jävlar vad tungt sista kilometern gick..idag hade jag ingen ork till spurt kvar på slutet..orkade inte ens gå upp till 12 sista minuten..först efter en halvminut insåg jag att jag var tvungen för att kliva under 34 minuter..så jag lyckades..det var precis men med två sekunders marginal gick det..grymt nöjd efteråt..
 
När jag kom hem körde jag 25ggr på ab rollern också..nästan som om jag börjar få lite magmuskler nu..fast det syns ju inte..de är väl gömda under ett tjockt lager av späck...
 
Fortsätter fundera på hur jag ska utveckla löpningen. Har iaf bestämt mig att jag nöjer mig med 5km som sträcka februari ut..ska nog öka på den i mars..det borde bli bra tills det är dags att börja springa utomhus..borde kanske springa ytterligare en gång i veckan, men håller på det också ett tag till..utvecklas fortfarande konditionsmässigt, så det är nog bättre att köra ett styrkepass till istället och bli starkare...
Just nu ligger jag på ganska perfekta 50/50 i förhållande mellan styrke- och konditionsträning och jag tror det är den perfekta vägen...i sommar kanske jag ska satsa lite hårdare på löpningen, men just nu ligger jag bra som jag gör...
 
Jogging/promenad (löpband)
Längd: 5,0 km
Tid: 33.58 min
Lutning: 0,5
Hastighet: 6,1-12,0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback