Pass 6 (jogging/promenad, löpband)

Inte alls sugen idag, men än så länge finns den inre styrkan att ta sig iväg även på dessa pass. Vi får hoppas att den styrkan håller sig kvar hela året. Då kommer såna här pass att betala sig ordentligt.
Varför jag kände mig så seg? Jag insåg precis att det här är sjätte passet på sju dagar och det efter att inte tränat på ca 4 veckor innan dess. Klart kroppen tycker det är tungt, men jag får vila på fredag åtminstone, kanske lördag också...

Iaf, alla löpband var upptagna när jag kom till gymmet så jag började med att cykla lite lätt i 7 minuter, så jag var uppvärmd redan när jag ställde mig på löpbandet. Tyckte inte det kändes så vidare idag, men jag testade ändå lite högre hastighet. Det borde gå bättre och bättre ganska lätt såhär i början och mycket riktgt, förbättrade tiden med ca 40 sekunder jämfört med i torsdags, kommer vara nöjd när jag förbättrat den med ca 2 minuter till. Behöver ju även utöka sträckan på passet, så det finns i tankarna också, men idag räckte det bra med 3km...

Jogging/promenad (löpband)
Längd: 3km
Tid: 22.20
Lutning: 0,5
Hastighet: 5,5-10,5
(såg att lägsta hastighet var 6,0 förra gången, ska försöka komma ihåg det på torsdag).
+ 7 minuter på motionscykel och 3 minuter nedvarvning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback