Pass 114 (Jogging, utomhus)

Kände mig lite osäker på knäet fortfarande, men tänkte att det nog skulle vara bra idag.
Ville också starta lite snabbare än vanligt. Vanligtvis springer jag första kilometern på ca 6:50-6:55, men idag tänkte jag att 6:45 vore ganska lagom. Inte för snabbt, men ganska lagom och då vore jag varm innan helvetesstigningen kommer.
Startade på under 6:40, så jag var nästan orolig att jag gått ut för hårt, men det behövde jag inte vara. Rundan gick på i bra fart för att vara mig och förutom lite, lite när det var ca 6-700 meter kvar kände jag ingenting av knäet.
När jag stannade klockan visade det sig att jag förbättrat mitt årsbästa med nästan två minuter..grymt nöjd med det.
Nu får jag sätta nya mål, eftersom jag satsade mot att gå under 37 minuter och landade på 35:12...under 35 blir nästa mål. Det är inte säkert att jag har så mycket förbättringspotential kvar just nu, så ett lagom mål tills det är slaget..
Jävligt skönt nu när rundan är gjord, tiden bra och humöret på topp..redo för två nya matcher i fotbolls-VM!
 
Jogging (utomhus)
Längd: 5,6km
Tid: 35:12 min
Snittid: 6:17 min/km
Snitthastighet: 9,55 km/h
 
Jag sprang 3,1km häromveckan på snittiden 6,11 min/km. Det blir nog målet efter att jag sprängt 35 minuters gränsen...
 
Fit vid 40!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback