Pass 120 (Jogging, utomhus)

Nu jävlar är något helt sjukt!
Löpningen går ju hur bra som helst. Nytt pb igen och inte med några få sekunder bara utan jag krossade det gamla med 50 sekunder!
Siktade på att gå under 18 minuter idag, landade lite mer än halvminuten bättre än det...
 
Första kilometern gick på 5:57, vilket är snabbast hittills och när jag kommit upp och förbi den där jävla jättebacken så visade tiden på 9:45, första gången under 10 upp dit, så jag är riktigt nöjd idag.
Under första kilometern fick jag dessutom kryssa mellan badande folk, riktigt livligt vid Tantolundsbadet (och mycket kvinnor i bikini, nästan svårt att koncentrera sig på löpningen).
 
När det började gå trögt, strax innan Zinkens vandrarhem var det någon random kille som hejade på och det kändes genast lättare...känslan sen när jag räknade ut att jag persat med 50 sekunder var ju helt gudomlig..
 
Börjar fundera på om jag inte borde testa något lopp i höst trots allt...kommer allt närmare Tunnel run känner jag..det är ju bara frågan om knäna håller i 10 km...
 
Jogging (utomhus)
Längd: 3,1km
Tid: 17:28 min
Snittid: 5:38 min/km
Snitthastighet: 10.65 km/h
 
Nu snart är det dags att putsa klart fönstren, de ska få svalna lite först bara...
 
Fit vid 40!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback