Pass 122 (Jogging, utomhus)

Jag har blivit ett monster på löpningen nu. Vet inte var det kommer ifrån, men för sjätte rundan i rad blev det personbästa och en rejäl kross av det också...
På 1,5 vecka har jag förbättrat mig med mer än 4 minuter på 5,6 km-rundan...helt sjukt.
Iaf, ville ligga på sämst 6:20 första kilometern, men låg på 6:23, så öppningen var inte riktigt bra och jag kände mig inte i form idag. Det kändes tungt, vilket iofs inte är så konstigt med tanke på den tryckande värmen och att jag legat på gräsmattan och solat i tre timmar under dagen, i väntan på att det skulle bli lite mindre varmt och mer springvänligt...
Sen när jag kommit uppför backen på andra varvet landade jag på 24:52 och insåg att det trots allt fanns en chans att förbättra mig, så jag försökte köra på så gott jag orkade sista biten in...och det lyckades, förbättrade mig med 46 sekunder idag och kom för första gången in under "skamgränsen" på den långa rundan.
 
Innan sommaren är över hoppas jag att jag förbättrat mig med ungefär en minut till, då kommer jag vara riktigt nöjd och då finns det chans för att satsa på ett lopp i höst kanske...
 
Jogging (utomhus)
Längd: 5,6km
Tid: 33:00 min
Snittid: 5:54 min/km
Snitthastighet: 10, 18 km/h

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback