Pass 124 (Jogging, utomhus)

Så bröts sviten, inget nytt pb denna gång och det var väl dags och om inte annat väntat...en rejäl fest i helgen och fortfarande helt energilös idag.
Dock såg det länge lovande ut. Siktade på 6:00 första kilometern och landade på 6:03, vilket är helt okej och inget som man ska oroa sig för när det gäller att slå pb.
Nästa punkt, när jag precis passerat backen så var tiden 9:32, 13 sekunder bättre än när jag sprang på pb senast, så jag låg bra till, men sen orkade jag inte riktigt. Tog helt slut i magen och trots att det fortfarande fanns möjlighet när jag svängde upp mot sista biten på 15:54 fanns det inte i benen idag, orkade knappt spurta och så nära att spy efter en löptur har jag inte varit tidigare i år..
Alkoholen tar sin tribut. Det var trots allt inte så pjåkig tid, bara 11 sekunder över pb, så jag är relativt nöjd och höll mig en bra bit under skamgränsen...nästa gång kanske det kan bli ett pb igen..
 
Jogging (utomhus)
Längd: 3,1km
Tid: 17:39 min
Snittid: 5:42 min/km
Snitthastighet: 10,54 km/h
 
Som sagt, bättre än någon gång förra sommaren iaf...fajten går vidare...
Fit vid 40!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback