Pass 131 (Jogging, utomhus)

Det är monstruösa 30 grader och strålande sol utomhus..äntligen en sommar värt namnet igen.
Det gör dock att det blir lite tyngre att ge sig ut och springa, men hellre för varmt än för kallt och dagens runda var ganska lyckad trots allt.
6:13 vid Årstabron var lite snabbare än jag tänkt mig faktiskt och när jag passerat cramo visade klockan 9:47, vilket bara är ett par sekunder efter när jag sprang på pb, så jag är nöjd. Orkade visserligen inte riktigt ända in, men med tanke på hur de senaste rundorna varit kan jag inte vara annat än nöjd med det här.
Jag har ju kört lite hårdare med benen när jag varit på gymmet, något som ska betala sig senare är det tänkt, men det påverkar ju löprundorna negativt just nu..nåväl, på söndag ska det vara lite kyligare och kanske regn, så jag hoppas på en bra runda då...
 
Jogging (utomhus)
Längd: 3,1km
Tid: 17:42 min
Snittid: 5:43 min/km
Snitthastighet: 10,51 km/h
 
Fit vid 40!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback