Pass 103 (Jogging, utomhus)

Först gången utomhus för i år, i gassande sol.
Tyckte själv det gick ganska bra. Jag tog det väldigt lugnt från start för att idag var det viktigaste att komma runt och känna efter hur kroppen kändes.
Kroppen kändes riktigt bra. Jag hade nog kunnat pressa mig något ytterligare faktiskt. Det som gör det lite svårare är att en del av den här rundan springer jag två gånger, bland annat en riktig mördarbacke som är ca 400-500 meter lång. Därför var jag extra noga med att ta det lugnt från början.
Jag är iaf nöjd med att jag sprang backen båda gångerna från början till slut. Stannade till två gånger under rundan för att stretcha bröstmuskeln lite lätt och gick lite under de första hundra metrarna, men annars var det joggning från början till slut med en liten spurt på slutet.
 
Sprang utan musik också, fortfarande osäker på om det gör det bättre eller tyngre, kroppen kändes ju hygglig hela tiden, men kanske håller jag högre tempo om jag har musik i öronen...vet faktiskt inte, får nog jämföra några gånger under sommaren för att se..
 
Nåväl, första rundan utomhus för i år är avklarad och det här kommer nog bli standardrundan, sen ska jag lägga till lite olika rundor under sommaren så jag inte bara springer samma skit hela tiden...
 
Längd: 5,6 km
Tid: 37:10 min
Snitttid km:  6:38 min
Snitthastighet: 9,04 km/h
 
Inomhus ligger jag ungefär på en snittid på 6,25-6,30, så jag räknar med att sänka den utomhus också. Det var trots allt första rundan idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback