Pass 105 (Jogging, utomhus)

Om det började regna ett par sekunder efter jag klivit ut genom porten? Givetvis
Om det var hällande regn och åska under hela rundan? Självklart
Om det slutade regna när jag hade 50 meter hem? Gissa!
Skiner solen nu? Skojar du??
 
Solen har skinit hela förmiddagen och jag har suttit inne för att gå igenom alla dessa jobbsökarsajter och se om jag kunde hitta något intressant. När jag till slut blivit klar försvann solen och regnet kom...nu är solen tillbaks igen...
 
Men, om man bortser från regnet så gick det riktigt bra idag, åtminstone fram tills det gått 32 minuter...
Jag låg ca 30-60 sekunder före tiden jag hade i tisdags och benen kändes fortsatt pigga så jag började varva upp för en långspurt (antagligen är det bara ansiktsgrimaserna som ändras och inte så mycket hastigheten, men känslan av att jag spurtar är viktig) då kommer skiten tillbaks igen...ont i hjärttrakten, samma ställe som vanligt..begriper inte vad det är för skit och varför dyker den upp bara ibland?
 
Nåja, tiden förstördes ju av det tyvärr, annars är jag säker på att jag fått en ny bästa runda idag..nya tag nästa vecka!.
 
Längd: 5,6km
Tid: 38:11min
Snittid km: 6,49 min
Snitthastighet: 8,8 km/h
 
Mitt mål innan året är slut är att jag ska ligga på en snitthastighet på 9 km/h..då gäller det snittet när samtliga mina pass är medräknade även de långsamma jag hade i början av året. Jag har närmat mig den snitthastigheten de senaste månaderna, så det får vara slut med det här fjantet med att få ont i hjärttrakten nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback