Pass 112 (Gymträning)

Försökte mig på gymmet idag och det gick ganska bra, i brist på program bestämde jag mig för att gå till cirkelgymmet och köra två varv där.
Började med 5 minuters uppvärmning på motionscykel, löpbandet var aldrig aktuellt idag efter gårdagens problem med knäet.
Sen 3x10 ryggresningar, känner att det är en del där jag behöver bli starkare.
Därefter gick jag till cirkelgymmet. Körde 15 stationer med 12 reps på varje varv.
En bra början iaf och jag kommer nog köra något liknande i fortsättningen. Det blir hela kroppen, men inte lika intensivt som på cirkelgympassen. Det funkar iaf och jag kan ändra lite stationer efter vad jag vill träna. tex funderar jag på om jag ska försöka med någon station till som stärker knäet i fortsättningen eller om jag vill koncentrera mig mer på magen kan jag lägga in någon sån station också.
Kanske utökar jag det nästa gång till 16-17 stationer...
 
Nåväl, träningen är genomförd. Tyvärr känner jag av knäet lite fortfarande idag också, så jag är lite osäker på om jag verkligen ska försöka mig på en joggingrunda imorgon eller om jag ska gå till gymmet igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback