Pass 113 (Jogging, utomhus)

Knäet höll!
Det är det absolut viktigaste idag. Jag såg till att ta det lite extra lugnt idag för att få testa knäet ordentligt och inte bli för trött direkt och det fungerade hyggligt.
Jag gick i två korta nedförsbackar, på första varvet eftersom jag var så trött och på andra varvet för att spara lite på knäet...taktiken funkade. Den funkade faktiskt så bra att jag fick en ny bästatid på rundan. Nu är det bara fjärde rundan och på två av dem har jag haft diverse problem som gjort att tiden försämrats, men ändå...
Det kändes bra under rundan och det känns bra just nu. Solen var till och med framme en kort stund...
 
Jogging (utomhus)
Längd: 5,6km
Tid: 37,04 min
Snittid: 6,37 min/km
Snitthastighet: 9,06 km/h
 
Målet för året är att nå en snitthastighet på över 9 km/h och jag är på väg mot det sakta men säkert. Med tanke på hur långsam jag var i början känns det som ett lagomt mål för året. Nästa år siktar vi mot ännu snabbare..
Fit vid 40!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback