Pass 79 (Skivstång)

En bra början på lördagsmorgonen är att kliva upp trött som satan eftersom jag vänt på dygnet (igen), äta en lätt frukost, klä på sig och bege sig till gymmet för ett skivstångspass...idag var det en bra början på lördagsmorgonen.
Är ganska nöjd med passet även om det retar mig att jag fortfarande inte är tillbaks på den nivån jag var i början av april. Nu har jag ju bestämt mig ändå för att öka vikterna lite, lite nästa vecka, så jag får väl stå för det..
 
Funderar lite på det här att man inte ska träna samma lika hela tiden eftersom kroppen vänjer sig. Jag kör ju egentligen bara skivstångspass och löpband. Det känns som att det står lite still i styrka och kondition, men samtidigt fortsätter jag att gå ner i vikt, vilket är det viktigaste just nu.
Dessutom är det olika instruktörer på de tre skivstångspass jag går på (eller egentligen fler, för det har varit väldigt mycket vikarier på slutet) så själva övningarna på passen ser lite annorlunda ut, även om andemeningen totalt sett är densamma. Tror det här funkar ändå.
Har bestämt mig för att köra på såhär till midsommar och sen när det är färre pass ändra om lite, har bland annat tänkt att ha 3 löppass istället för 2 under sommaren och då troligen köra ett av dem som backintervallpass. Jag har en backe i närheten som jag tror passar utmärkt till det. Det blir ju också en naturlig ändring när jag flyttar mina löppass utomhus så småningom, men jag är ihärdig i att jag hellre stannar inomhus ett tag till, åtminstone tills den värsta pollendelen är över..
 
Det finns en sak till som också givetvis kan ändra min planering. Jag kan ha lyckan att hitta ett jobb, då får jag givetvis ändra, men så länge jag är arbetslös funkar planeringen jag har nu. Hittar jag ett jobb så finns det garanterat senare pass jag kan gå på..
 
Har också lagt till ett personligt mål om antal pass i år: 200st! Mitt mål från början av året var 156 pass, men jag liggger så långt före nu (redan mer än hälften) att jag höjer målet.
Funderar också på att lägga in ett mål om hur långt jag ska springa under året. Ligger redan på ca 135km, vilket är bättre än jag gjort tidigare, men har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ha för mål än...
 
Nu, njuta av soffan och sport på tv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback