Macho macho man & en underbar dotter..

jaa..det är märkligt, men det verkar som Marie vet precis när vi äter kolbotten....den här gången hade hon varit så listigatt hon skickat hit sin yngsta dotter först..för att leka med dotra mi...var säkert ett svepskäl, men ganska smart...sedan dök hon upp efter jobbet för att "hämta" Jossi..jaja...vi kom nog på henne, men eftersom gästfriheten kräver det bjöd vi givetvis på några kolbotten...

Dotra började att prata om julen vid matbordet (fråga inte..jag försöker fortfarande fundera hur ledningarna går under hennes charmkrull..)..Jossi hängde med och började prata om att jag varit tomte ett år..jag blånekade givetvis..sen sa hon att min kusin Morgan varit det...började få svårt att komma undan...fick till slut låtsas vara sur och säga att vi ska ge fan i att prata om vintern under min sommarsemester...

Varför det var så känsligt?? Dotra tror ju fortfarande på tomten...och hon ska fan få tro på det så länge hon vill...tills hon kommer på det själv...jag vill inte att det avslöjas vid mitt matbord...den grejen kan gott hennes mor ta...

Idag sa hon det igen..Kolbotten är min bästa mat...och din älggryta pappa...bra smak hon har...sen engagerade hon sig när jag slog på text-tv för att kolla hur det gick för Bajen...ja..de leder med 3-1..kom igen nu..blås av..sa jag...varvid hon fortsatte...bra Hammarby..kom igen Bajen...underbar dotter man har...

Klart Bajen vann...och den 12:e är vi där...på Söderstadion...

Hon var på släktgården och lekte med min tremänning Erika (min storebrors lillasyster..kanske verkar märkligt, men jag har faktiskt bara 5 tår på varje fot..) idag också..så hon har fått lekt ganska mycket idag..bra det...hinner hon inte tröttna på mig...

Själv har jag vandrat kilometervis över myrarna med en 50-kilos vedsäck på ryggen..kommer till slut fram till passet..då finns det hur mycket ved som helst..liten suck...snitslade vägen dit på tillbakavägen...kom tillbaks till bilen..kusin Kurt ringde...jag blev plötsligt väldigt törstig...snusen hade jag åkt ifrån också..stor suck..jaja..bara att haka på sig nästa 50-kilossäck med ved och gå till nästa pass (som jag passerat två gånger redan..)...betydligt kortare, men solen gassade..nästan vindstilla och flugorna lika heta som jag med 23-åringar som kommer ut från fyllecellen...hmm..kan bli skönt på vägen tillbaks..ta av mig skjortan och få lite sol...kommer fram till passet...slänger av mig säcken och solen går i moln, samtidigt börjar det blåsa...men va fan...

Pausar lite..dricker vatten...till slut kommer solen fram igen..av med skjortan blotta det vita fläsket...jag är verkligen i skogen nu..ingen ser..okej..det är en 5-minuterspromenad tillbaks till bilen..se fan till och få färg nu...genomsvettig när jag är tillbaks...så skönt väder...

Kommer hem, tar en snus, lägger mig på kökssoffan och läser tidningen...gött att leva..spankulerar lite på tomten..ja, ska nog slå gräset imorgon..tittar på vädret..sol hela helgen..hmm...får nog ta dotra till badplatsen på lördag...hon gillar ju det....jag får väl titta på 15-åriga tjejer eller något (skämt..inga insändare...det var ett skämt...)...jag ska jobba på brännan...sen behöver jag säkert kratta gräs också...kul för en allergiker...får poppa lite Clarityn...det brukar hjälpa ganska bra...

Lillebror kommer upp i helgen...han ska skjuta också...han är nog bättre än mig på att koncentrera sig...brukar behöva färre serier...

Sen blir det stor släktmiddag (mor, bröderna bitter och dotra) på lördag...Tacos...mor ställer upp och är barnvakt så jag får gå på puben i församlingshemmet...supa järnet typ...undrar hur de tar sig dit när det inte är snö..kan ju knappast åka skoter??

"If whisky were a woman I'd be married for sure"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Kolbotten låter inte så sexigt, är det typ bränd gryta? :o)

Postat av: Jerk

Njae...det är en smet gjord på kornmjöl, vetemjöl och vatten..sedan gör man upp en eld..under elden har man pannan som man häller smeten i...pannan vilar alltså på en kolbotten..tadaa.. :)
Till det har man oftast fläsk och smält messmör (många slår ihop det..inte min familj)..och hos oss även stekt Falukorv...min favoriträtt alla kategorier..det är som med godis..man äter alltid lite för mycket..sedan liger jag på kökssoffan i ett par timmar och beklagar mig.. :)
oj..vad långt...hmm..

2006-08-05 @ 00:03:59
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Yvonne

Känner mej gråtfärdig - så din bild av god mat är bränt messmör med doppad korv? Alltså, jag är inget vidare på matlagning - men liiite bättre än det skulle jag nog fixa :o)

2006-08-05 @ 00:15:29
URL: http://vonsans.webblogg.se/
Postat av: Yvonne

Och fläsk! Och trolldeg! *ryser*

2006-08-05 @ 00:16:20
URL: http://vonsans.webblogg.se/
Postat av: Yvonne

Puben i församlinghemmet??? Skrattar!!!

2006-08-05 @ 00:19:42
URL: http://vonsans.webblogg.se/
Postat av: Yvonne

Jag vill betona att jag inte skrattar ÅT dig, jag skrattar MED dig :o)

2006-08-05 @ 00:20:35
URL: http://vonsans.webblogg.se/
Postat av: Jerk

men..de är gott..jag lovar...du får väl komma hit och prova..dörren står öppen :)
Jo..det är väl så att vi inte är så religiösa häruppe längre,,så församlingshemmet är numer kooperativ Dalen (även kallat Knutby i folkmun)..hemtjänstm turistbyrå och kiosk..samt på sommaren pubkvällar...ganska skönt att ta sig en öl samtidigt som en enorm Jesus-bild sitter på väggen och stirrar på dig :)

2006-08-05 @ 00:28:12
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Jerk

förresten..tog precis bort ca 500 spam-meddelanden..men det verkar inte hjälpa..ser ut som om det kommer nya hela tiden ;)

2006-08-05 @ 00:29:22
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Yvonne

Alla meddelanden från mig är mkt viktiga. Varenda ett. Så det så :o)
Du ska respektera dom som är äldre! Så det så, igen.

2006-08-05 @ 00:36:26
URL: http://vonsans.webblogg.se/
Postat av: Jerk

men kära Yvonne..ålder är väl inget mer än en siffra (ja..eller kanske ett gäng siffror för dig) ;)..självklart respekterar jag de äldre...

2006-08-05 @ 00:38:36
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Jerk

du har förresten fått ett inlägg tillägnat dig igen..får scrolla ner lite så hittar du det :)

2006-08-05 @ 01:11:02
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback