Om jag hade pengar...

Har en liten svacka på jobbet nu..dök upp först kvart i nio idag..gick sedan hem redan kl.16...skulle hem och se på Brasilien...gick ju bra..3 mål & 1 assist till min drömelva..samtliga 6st fick spela under matchen..

Synd att Malouda missade friläget bara...vive le France....då har jag dunderläge för att ta segern och välbehövliga 1600 pix...gjorde just räkningarna och har insett att jag iaf har råd med ett nytt makaronpaket innan plånboken ekar tom...är även med i en annan drömelva..med bara spelare från Premier League..ledde där innan dagens matcher..får se om jag klarar av att behålla ledningen ikväll..

Igår kom jag inte heller så där megatidigt på jobbet...dök upp först vid nio..inte för att jag på något sätt var sen att kliva upp eller så nej då..där skötte jag mig...däremot skulle Chris ha tillbaks sitt pokerset efter innebandysjöslaget i slutet av maj...han skulle hem till Småland igår...

Så han skulle komma förbi halv åtta på morgonen och hämta det....sagt och gjort halv åtta tog jag fram påsen med pokersetet ur garderoben och väntade..och väntade...sen väntade jag lite till och till slut..kvart över åtta ringer Chris och säger att han står vid porten...normalt sett är jag grinig innan jag ätit frukost (som jag äter på jobbet)..ni kan tänka er mitt humör nu...väldigt grinig...istället för att vara på jobbet kvart över åtta sitter jag fortfarande i soffan hemma...

Nåväl, jag är trots allt en fredlig människa och efter att ha möblerat om hans ansikte lite snabbt tog jag bort strypkopplet och gick till jobbet..ja, eller..ok..jag tittade surt på honom och gick till jobbet...men det är tanken som räknas...blev på lite bättre humör efter frukosten..

Hade en kortare utbildning om antenner idag...ett led i att förbättra mina kunskaper för att Engineering supporten ska bli ännu bättre...visade sig att jag kunde en hel del..om inte allt..mina sex år på Huber har kanske gett mig lite kunskaper trots allt..nu lär inte det hjälpa upp min lön ändå...mutter mutter..

Imorgon ska jag lära mig någon ny databas på internet för Ericsson..som vi ska använda för att ladda ner diverse förfrågningar..gissa vem som ska gå in på den sajten och kolla två gånger om dagen? Yup...mer jobb...men det betyder ju inte att jag presterar något..eller för den delen är värd något mer...

Ju mer jag får att göra desto sämre kommer ju min prestation att se ut, eftersom det finns en gräns för hur mycket man hinner att göra på en dag...så nästa år (eftersom jag säkert är kvar pga min slöhet) kommer samma saker upp igen..prestation och inställning...

Prestation..jag gör mer, men allt tar längre tid eftersom de dyngar på saker hela tiden..
Inställning..svårt märkt av stress strålar jag ut negativ energi..

Något konstigt? Inte i Huber-världen...att jag blir bättre på allt..får mer att göra är värt nada..

Skönt..gnäll idag igen...nåja...kan vara att jag känner att slutet på fotbolls-VM snart är här...imorgon blir en prövningarnas kväll..ingen match på tvn...hoppas jag ska kunna sysselsätta mig med tvätten, disken och att packa för färd upp mot skogen på torsdag...

Yes, Frankrike vann...nu har jag åtta spelare med mig till kvartsfinalerna...det bådar gott...även om jag bara kan få med mig 6 spelare till semin...

"Global fussball OK"

Jerk

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Nu har jag läst allt :o) Du verkar ha haft en fantastisk dag - och morgondagen toppar nog :o) Känns tryggt att du nu kan hjälpa mig om jag får antennproblem :o)

Postat av: Jerk

kom till jobbet redan kvart i åtta..suck..jo denna dag blir nog bra...

2006-06-28 @ 08:40:48
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Kenny

Herregud denna Härenspam. Han ger det orimliga ett ansikte.

2006-06-28 @ 14:46:32
Postat av: Jerk

Och jag ger det sexuellt frustrerade ett ansikte..

2006-06-29 @ 09:42:39
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback